Mercedes-AMG G 63: sportowa terenówka

2018-02-13 13:52

Choć jest wielki i ciężki, to zaskakuje niebywałą dynamiką. Mowa o najnowszym SUV-ie Mercedesa, którego zabrał na warsztat oddział zajmujący się najmocniejszymi "gwiazdami". Mercedes-AMG G 63 z myślą o osiągach i jednoczesnemu ograniczeniu zużycia paliwa, nie otrzymał 5.5-litrowej jednostki V8 biturbo, tylko 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 585 koni.

Niemiecki producent widzi olbrzymi potencjał w segmencie SUV i stara się jak najbardziej urozmaicać swoją ofertę. W gamie od wielu lat pojawiają się zdumiewające modele serii AMG, które przyspieszają bicie serca oraz osiągają wysokie prędkości w bardzo krótkim czasie. Nawet ogromny Mercedes Klasy G występuje z magicznymi oznaczeniami AMG.

Sekretem najnowszej Gelendy z logo AMG jest masa własna niższa o 174 kg w porównaniu z poprzednią generacją. Bijące pod maską widlaste serce dostało funkcję odłączania części cylindrów, wpływającą na obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2. Ryczące, czterolitrowe V8 wspomagane przez dwie turbosprężarki typu twin scroll, generuje aż 585 koni mechanicznych i 850 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Na wiadomość o takiej mocy szczęka już opada na podłogę, a wystarczy do tego dodać, że G 63 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, a okaże się, że owa szczęka długo na tej podłodze zostanie. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 220 km/h. Po zamówieniu specjalnego pakietu "kaganiec" jest przestawiany do 240 km/h.

Przeczytaj: TEST Mercedes-AMG GT S 4.0 V8 510 KM

Motor współpracuje z dziewięciobiegową skrzynię automatyczną AMG SPEEDSHIFT TCT i stałym napędem na cztery koła 4MATIC. Do tego dochodzi pneumatyczne zawieszenie AMG RIDE CONTROL z możliwością wyboru siły tłumienia. Regulacja odbywa się za pomocą układu wyboru trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT (cztery tryby: (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual). Podczas przemierzania nieutwardzonej nawierzchni kierowcę wspomogą ustawienia: Sand, Trail i Rock. Transmisja mocy ustawiona jest w rozkładzie 40% przód i 60% tył, ale można też rozłożyć siłę momentu obrotowego w stosunku 50/50.

Mercedes-AMG G 63 pod względem stylistycznym dotrzymuje kroku wszystkim pozostałym Mercedesom serii AMG. Pojawił się charakterystyczny grill, nie zabrakło poszerzonych błotników, agresywniejszych zderzaków i ogromnych felg ze stopów lekkich (rozmiar nawet 22 cali). Zza ramion obręczy kół prześwitują duże tarcze hamulcowe oraz zaciski pomalowane w czerwonym kolorze. Wnętrze to najwyższy stopień wykończenia z takimi luksusowymi elementami wyposażenia, jak nastrojowe oświetlenie kabiny, wentylacja i masaż w siedzeniach czy dyfuzor perfum.

Nowy Mercedes-AMG G 63 zadebiutuje przed szerszą publicznością na marcowym Salonie Samochodowym w Genewie. Do sprzedaży trafi pod koniec 2018 roku.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają