Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupe: sportowy SUV

2016-09-01 14:56

Mercedes-Benz GLC, który wyparł w nomenklaturze model ML, został sprytnie rozbudowany o wariant nadwozia GLC Coupe. Wersja z charakterystycznie ściętym "zadkiem" teraz dodatkowo doczekała się topowej odmiany sygnowanej marką AMG.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupe to pojazd napędzany nie byle jakim silnikiem. Inżynierowie z AMG włożyli pod maskę benzynowy motor 3.0 V6 bi-turbo. Rozwijana moc to 367 KM (w zakresie 5500-6000 obr./min.) i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego (w zakresie 2500-4500 obr./min.). Jak sam dopisek 4MATIC w nazwie wskazuje, siły trafiają na wszystkie cztery koła (rozdzielanie momentu obrotowego w stosunku 31:69 z przewagą osi tylnej), przy współpracy 9-stopniowej przekładni automatycznej 9G-TRONIC.

Przeczytaj: TEST Mercedes-Benz GLE Coupe 450 AMG 9G-Tronic 4Matic

Sportowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. O sprawne zatrzymanie zadba wydajny układ hamulcowy (tarcze 360 mm z przodu z 4-tłoczkowymi zaciskami oraz tarcze 320 mm z tyłu). Obręcze kół rozpoczynają się od 19" i kończą na rozmiarze 21".

GLC 43 dysponuje programem trybów jazdy DYNAMIC SELECT, zmieniającym charakter pracy poszczególnych podzespołów samochodu (od komfortowego przez terenowy do sportowego: ECO, COMFORT, SPORT, SPORT+, INDIVIDUAL). Jest też zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL. Na pokładzie zainstalowano zaawansowane systemy wspomagające, w tym układ antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS oraz PRE-SAFE® Brake, który wykrywa przechodniów i pojazdy, potrafiąc wyhamować samochód z prędkości 50 km/h. Przykładowe opcje to m.in.: inteligentne oświetlenie LED-owe, rozpylacz zapachów z jonizatorem powietrza AIR BALANCE, czy wyświetlacz typu head-up.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki