Mercedes-AMG GLC43: SUV przyspieszający w 4,9 sekundy do "setki"

2016-03-17 11:18

Mercedes rozszerza paletę modelową swoich aut, które od niedawna noszą zmienione nazwy. Tym razem niemiecka marka prezentuje oficjalnie światu mocną odmianę Mercedesa GLC, który zastąpił na rynku model GLK. Szybka wyżej zawieszona nad ziemią nowość ze srebrną gwiazdą w logo, to Mercedes-AMG GLC43.

Inżynierowie z AMG ubrali model GLC w specjalny pakiet wizualny, dostosowany do możliwości jezdnych średniej wielkości SUV-a z mocnym silnikiem pod maską. Masywne nadwozie z widocznymi osłonami na nadkolach i pod zderzakami, prezentuje się bardzo dynamicznie. Design utrzymany w typowym kodzie stylistycznym aktualnych Mercedesów, otrzymał charakterny zderzak przedni z wyrazistymi wlotami powietrza, czy inaczej wymodelowany zderzak tylny z wyprowadzonymi po obu stronach podwójnymi końcówkami układu wydechowego. Uzupełnieniem strony wizualnej są 20-calowe obręcze kół.

Zobacz: Mercedes-Benz GLC w polskim CENNIKU od 173 500 zł

Pod maską Mercedesa-AMG GLC43 pracuje benzynowy motor 3.0 V6 bi-turbo, generujący moc 367 KM (przy 5500-6000 obr./min.) i 520 Nm (przy 2500-4500 obr./min.). Siły te przekazuje na wszystkie cztery koła zautomatyzowana skrzynia biegów 9G-Tronic, w stosunku 31:69 z przewagą tylnej osi. Dzięki mechanizmowi AMG Performance 4MATIC, przyspieszenie ważącego 1845 kg pojazdu od 0 do 100 km/h, wynosi 4,9 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Samochód na wyposażeniu otrzymał układ AMG Ride Control wraz ze sportowym adaptacyjnym zawieszeniem. Kierowca może wybierać spośród pięciu trybów jazdy: Eco, Comfort, Sport, Sport Plus i Individual. Kolejny znowu układ AMG Dynamic Select pozwala na odpowiedni dobór nastawień skrzyni biegów, silnika i układu kierowniczego, dzięki trybom Comfort, Sport i Sport Plus.

Mercedes-AMG GLC43 ma pojawić się w sprzedaży w 4. kwartale 2016 roku.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki