Mercedes-Benz GLA 45 AMG: 360 KM w produkcyjnej wersji kompaktowego SUV-a - WIDEO

2014-01-07 15:01

Mercedes-Benz jeszcze niedawno chwalił się koncepcyjnym modelem GLA 45 AMG, a teraz pokazuje produkcyjną wersję sportowego crossovera. Samochód powstał na bazie modelu GLA, a mechaniczne podzespoły do jego napędu przeniesiono wprost z topowego miejskiego kompaktu A45 AMG. Gdy auto trafi do sprzedaży, będzie najmocniejszym małym SUV-em dostępnym na rynku.

Model GLA 45 AMG to trzeci po A 45 AMG i CLA 45 AMG samochód z 4-cylindrowym silnikiem turbo, skierowany do młodszych grup klientów z dużym portfelem, śledzących aktualne trendy. Pseudo terenowa wersja hatchbacka w ostrej wersji dostała nazwę GLA 45 AMG. Pojazd to prawdziwa, wyżej zawieszona nad ziemią wyścigówka. Sportowy crossover od konwencjonalnej wersji różni się z wyglądu aerodynamicznymi dodatkami. Na klapie znalazł się spoilerek, tylny zderzak dostał dyfuzor z podwójnym układem wydechowym, z przodu widoczne są duże wloty powietrza, a koła to już tradycyjnie wielkie obręcze ze stopów lekkich.

Sprawdź też: Mercedes-Benz GLA w sprzedaży. CENA w Polsce od 109 900 zł

To co najważniejsze zostało jednak ukryte pod karoserią. Między przednimi kołami ulokowano jednostkę przejętą wprost z Klasy A45 AMG, spełniającą normę emisji spalin Euro 6. Motor to nowoczesny 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem, który osiąga 360 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc uzyskana z jednego litra pojemności to aż 181 KM. Siła ta pozwala Mercedesowi GLA45 AMG przyspieszyć ze startu zatrzymanego do 100 km/h w czasie 4,8 sekundy. Maksymalna prędkość została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Silnik spełnia drugi etap normy emisji spalin Euro 6, która wejdzie w życie w 2017 roku.

Napęd 4MATIC przekazuje moc na wszystkie cztery koła za pomocą 7-biegowej, zautomatyzowanej skrzyni AMG Speedshift. Rozdział momentu obrotowego zależy od warunków - podczas normalnej jazdy trafia on do przednich kół, zapewniając najlepszą wydajność. Gdy wymagają tego warunki, moment jest rozdzielany między osiami w stosunku do 50:50. Progresywny układ kierowniczy z siłą wspomagania dostosowaną do prędkości, ma zapewnić błyskawiczną reakcję na ruchy kierownicy. W układzie hamulcowym zastosowano cztery wentylowane i perforowane tarcze.

Auto doczekało już wersji produkcyjnej i oficjalnie zostanie pokazana na Salonie Samochodowym w Detroit (NAIAS 2014). Zamówienia na Mercedesa GLA 45 AMG ruszą w połowie marca, a jego rynkowa premiera odbędzie się w czerwcu.

WIDEO - tak prezentuje się w pełnej okazałości Mercedes-Benz GLA 45 AMG

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki