SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Mercedes-Benz S65 AMG Cabriolet – miękki dach i 630 KM pod maską

Mercedes-Benz S65 AMG Cabriolet – miękki dach i 630 KM pod maską

15.12.2015, godz. 10:10
Mercedes-Benz s65 AMG Cabrio V12
Mercedes-Benz s65 AMG Cabrio V12 foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz zaprezentował najmocniejszą wersję klasy S Cabriolet. Model S65 AMG pomieści cztery osoby, ma miękki składany dach i pod maską silnik V12 biturbo o mocy 630 KM.

Dodanie logo AMG do Mercedesa oznacza zwykle zmiany stylizacyjne, jednak symbol modelu S65 AMG w tym przypadku przenosi ten wóz na szczyt cennika klasy S Cabriolet. Najciekawszy w tym aucie element to silnik. Ogromne sześciolitrowe V12 o mocy 640 KM i generujące 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego pomiędzy 2300 a 4300 obr./min. Sprint do pierwszej setki zajmuje mu jedynie 4,1 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Auto zyskuje na wyjątkowości, ponieważ każdy silnik AMG jest składany ręcznie w fabryce przez jednego montera, który podpisuje się imieniem i nazwiskiem na specjalnej tabliczce przymocowanej do obudowy silnika. Napęd na tylne koła jest przenoszony przez automatyczną skrzynię AMG Speed Shift Plus 7 G-Tronic, która może pracować w trzech trybach: Efficiency, Sport i Manual. Producent zapewnia, że średnie zużycie paliwa to 12 litrów na 100 kilometrów.

Zobacz również: Nowa generacja Mercedesa Klasy E debiutuje od wnętrza

Z zewnątrz auto odróżnimy po zmienionych zderzakach, dodatkowych chromowanych elementach na progach, atrapie chłodnicy i ramkach wlotów powietrza, a także po oznaczeniach V12 Biturbo na przednich błotnikach. Auto otrzymało też specjalne 20 calowe felgi z imitacją centralnej nakrętki. Na wielkie felgi założono opony Continental w rozmiarach: 225/40 ZR 20 z przodu i 285/35 ZR 20 z tyłu.

Ciekawostką w wyposażeniu jest inteligentny układ klimatyzacji, który wie kiedy dach jest złożony, a kiedy rozłożony, a także podgrzewane tylne fotele i podłokietnik.

autor: Jakub Tujaka zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: