SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Mercedes C350 Plug-In Hybrid: kolejny niemiecki gniazdkowóz – GALERIA

Mercedes C350 Plug-In Hybrid: kolejny niemiecki gniazdkowóz – GALERIA

13.01.2015, godz. 09:45
Mercedes C350 Plug-In Hybrid
Mercedes C350 Plug-In Hybrid foto: Mercedes

Salon Samochodowy w Detroit obfituje w różnorakie premiery samochodów. Nie mogło zabraknąć również pojazdów na które przychylnym okiem popatrzą ekolodzy. Tym razem mamy do czynienia z ładowaną hybrydą z gniazdka elektrycznego. Oto Mercedes C350 Plug-In Hybrid.

Z zewnątrz auto nie różni się praktycznie niczym od "klasycznego" Mercedesa klasy C. Jedyna różnica polega na umieszczeniu pod prawą tylną lampą gniazdka do ładowania akumulatorów. Pod maską znajdziemy 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 211 KM. Wspomagany on jest jednostką elektryczną generującą 60 kW. Całość legitymuje się 279 KM i 599 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie 0-100 km/h? 5,9 sek. Prędkość maksymalna? 246 km/h.

Zobacz też: Mercedes Klasa C Limuzyna C200 TEST: nowe rozdanie w segmencie D

Jednostka elektryczna, która wspomaga benzynową umieszczono za tylną osią. Obok znajdziemy akumulatory litowo-jonowe ukryte pod podłogą bagażnika. Spowodowało to zmniejszenie przestrzeni bagażowej do 335 l (z 480 l) w wersji sedan i 350 (z 490 l) w wersji kombi. Napęd elektryczny potrafi rozpędzić Mercedesa C350 Plug-In Hybrid do 130 km/h a zasięg na pełnym ładowaniu to 31 km. Co ciekawe napełnienie baterii „do pełna” trwa zaledwie około 2 godzin – ze zwykłego gniazdka 230V.

Mercedes deklaruje, że średnie zużycie paliwa ma oscylować na poziomie 2,1 l/100 km a emisję CO2 do atmosfery określono na rekordowe 48 g/km. Za przeniesienie mocy na koła odpowiada 7-biegowa skrzynia automatyczna, a samochód dodatkowo wyposażono m.in. w pneumatyczne zawieszenie Airmatic i system automatycznego hamowania w razie zagrożenia.

Sprzedaż Mercedesa C350 Plug-In Hybrid wystartuje w marcu 2015 roku.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Marek Adamowicz zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: