Mercedes Klasy E Cabriolet: wiatr we włosach i napęd na cztery koła

2017-03-03 22:29

Czas oczekiwania na nowego Mercedesa Klasy E w wersji z otwartym nadwoziem dobiegł końca. Inżynierowie zdjęli dach z generacji W213, elegancko wymodelowali tylną część nadwozia i po raz pierwszy zaaplikowali do kabrioletu napęd na cztery koła.

Kolejna generacja Klasy E Cabriolet nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle odmiany zamkniętej. Mercedes stawia na spójny wygląd swoich aut, dlatego design nie zaskakuje. Kabriolet to przekonstruowane coupe dlatego też model ten ma identyczne proporcje (długość 4826 mm, szerokość 1860 mm, wysokość 1428 mm, rozstaw osi 2873 mm).

Konstrukcja pojazdu to klasyczny przepis na duży kabriolet. Auto z miękkim składanym elektrycznie dachem przewiezie 4 dorosłe osoby. Dach składa się i rozkłada w czasie 20 sekund, a operację tę można wykonać podczas jazdy do prędkości 50 km/h. Tkanina dachu będzie dostępna w czterech barwach (czarny, ciemnoczerwony, ciemnoniebieski, ciemnobrązowy). Pojemność bagażnika spokojnie pozwoli dwójce osób na wakacyjny wyjazd - przy rozłożonym dachu kufer zmieści 385 litrów, a po złożeniu 310 l. Dla podwyższenia komfortu jazdy Mercedes opcjonalnie proponuje siedzenia z systemem Airscarf ogrzewającym szyje osób podróżujących z przodu.

Zobacz też: TEST Mercedes-Benz SLC 300 9G-Tronic AMG Line

Zawieszenie kabrioletu tak samo jak w coupe jest obniżone o 15 mm. Standardowo nadwozie stoi na 17-calowych kołach z lekkich stopów. Opcjonalne można będzie zamówić znacznie większe rozmiary kół, regulowane amortyzatory zapewniające szeroki wachlarz ustawień podwozia, a nawet zawieszenie pneumatyczne. Największą nowością w Klasie E Cabriolet jest montowany z mocniejszymi silnikami napęd na cztery koła 4MATIC, który do tej pory nie był stosowany w tym modelu. Ciekawym udogodnieniem może być układ Drive Pilot pozwalający na autonomiczne poruszanie się samochodu w długich trasach.

Mercedes-Benz Klasy E Cabriolet oferowany będzie z trzema jednostkami benzynowymi oraz jednym dieslem (moce od 184 do 333 KM). Silniki połączono z 9-biegową skrzynią automatyczną. Auto trafi do polskiej sprzedaży w drugiej połowie 2017 roku.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki