MINI John Cooper Works Clubman to większa przestronność i codzienna funkcjonalność (bagażnik o pojemności 360 li), a przy okazji wyjątkowe wrażenia i radość z jazdy podczas długich podróży. To radośnie wyglądające 6-drzwiowe kombi marki MINI, posiada napęd na cztery koła ALL4 i potrafi przyspieszyć do "setki" w 6,3 sekundy w połączeniu z przekładnią automatyczną.
Pod maską auta pracuje silnik o pojemności 2.0 litra z turbodoładowaniem, który został spięty z 6-biegową skrzynią manualną lub z 8-biegową skrzynią automatyczną Steptronic. Rozwijana moc wynosi dokładnie 231 KM (w przedziale 5000- 6000 obr/min) i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 1450-4500 obr/min). Producent podaje, że średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynosi 7,4 l/100 km ze standardową skrzynią manualną i 6,8 l z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic. Poziom emisji CO2 wynosi odpowiednio 168 i 154 g/km.
Przeczytaj: TEST MINI Clubman Cooper S: jedyna taka 6-drzwiówka
Elektronicznie sterowany rozdział napędu na przednie i tylne koła umożliwia bardzo dynamiczne przyspieszanie i zwiększa zwinność przy szybkim pokonywaniu zakrętów. Oprócz tego zapewnia świetną trakcję i optymalną stabilność jazdy w każdych warunkach atmosferycznych i na każdej nawierzchni. Powiązanie ALL4 z układem dynamicznej kontroli stabilności (DSC) gwarantuje precyzyjne i szybkie dostosowanie rozdziału napędu do danej sytuacji, co uwydatnia zarówno ekstremalnie sportowy charakter, jak i wszechstronność nowego MINI John Cooper Works Clubman.
MINI John Cooper Works Clubman kosztuje w Polsce 149 900 tys. zł. Cena ta dotyczy odmiany z manualną skrzynią biegów. Za wersję ze skrzynią automatyczną trzeba zapłacić 158 263 zł.