Mini One D Clubman: trzycylindrowy diesel w sześciodrzwiowym nadwoziu

2016-03-14 12:17

Mini wprowadza do oferty model One D Clubman, który pod maską ma trzycylindrowy silnik turbodiesel o pojemności 1.5 litra. Producent przewiduje, że najbardziej zainteresowaną grupą odbiorców będą klienci flotowi.

Gama modelowa Mini wzbogaca się o model One D Clubman. Pod maskę auta trafił turbodiesel o trzech cylindrach, które mają łączną pojemność 1.5 litra. Moc maksymalna generowana przez ten silnik to 116 KM (85 kW), a maksymalny moment obrotowy to 270 Nm.

Auto ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 10,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 191 km/h. Jednak w przypadku tej wersji osiąganie rekordowego przyspieszania i zawrotnej prędkości maksymalnej nie są priorytetami. Producent zapewnia, że w cyklu mieszanym Mini One D Clubman zużywa tylko 3,2 litra oleju napędowego na 100 km.

Zobacz też: TEST MINI Clubman Cooper S A/T

Klienci będą mieli do wyboru dwa rodzaje skrzyni biegów. W podstawowej wersji auto będzie wyposażone w sześciobiegowy automat, a za dopłatą będzie można go wymienić na sześciobiegową skrzynię automatyczną Steptronic. Na liście wyposażenia seryjnego będzie też nawigacja, szesnastocalowe aluminiowe felgi, kierownica obszyta skórą, światła przeciwmgłowe, czujnik zmierzchu i deszczu, a także system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach.

Producent podał cenę Mini One D Clubman przeznaczonego na rynek Brytyjski. Auto z manualną skrzynią kosztuje w podstawowej wersji 21,275 funtów (118 600 zł), a wersja za wersję z automatem trzeba zapłacić od 22,870 zł (126 300 zł). Nowa wersja Mini pojawi się w salonach w kwietniu 2016 roku.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki