SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Nadjeżdża Honda NSX! Dane techniczne zostały podane

Nadjeżdża Honda NSX! Dane techniczne zostały podane

29.10.2015, godz. 12:58
Honda NSX
Honda NSX foto: Honda

Japoński hipersamochód jakim jest nowa generacja Hondy NSX, to najbardziej oczekiwany produkt marki Honda ostatnich lat. Auto nareszcie jest gotowe i zacznie być przekazywane klientom już w 2016 roku, a my możemy oficjalne podać dane techniczne silnika.

Honda NSX to auto hybrydowe. Układ napędowy tworzy centralnie zamontowana jednostka benzynowa V6 z podwójnym doładowaniem oraz trzy silniki elektryczne. Moc przenoszona jest na koła przy pomocy 9-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DCT. Dodatkowo kierowca ma do wyboru jeden z czterech trybów jazdy: Quiet (sam napęd elektryczny), Sport, Sport+ i Track, gdzie do kół dostarczana jest generowana pełna moc.

Zobacz też: Honda Clarity Fuel Cell: odpowiedź na Toyotę Mirai

Z okazji motoryzacyjnych targów w Tokio opadła kurtyna milczenia na temat mocy. Oficjalne dane informują o łącznej mocy 581 KM, z której na tylną oś może trafić do 507 KM (przy 7500 obr./min.) wytwarzanych przez silnik benzynowy, generujący maksymalnie 551 Nm. Dodatkowym wspomagaczem tylnej osi jest jednostka elektryczna o mocy 48 KM, zamontowana pomiędzy jednostką spalinową a skrzynią biegów. Z przodu pracują natomiast dwa silniki elektryczne napędzające koła przednie, z czego każdy dostarcza po 36,5 KM. Prędkość maksymalna wynosi 307 km/h. Niestety dane na temat przyspieszeń nie zostały jeszcze podane.

Konstrukcja Hondy NSX w wielu miejscach wykorzystuje włókno węglowe i stopy aluminium. Masa własna wynosi 1725 kg, a rozkład procentowy masy między przodem a tyłem to 42 do 58. Koła to 19-calowe felgi z przodu (opony 245/35 ZR19) z 20-calowe z tyłu (opony 305/30 ZR20). Za bezpieczne zatrzymanie odpowiada układ hamulcowy oparty na ogromnych tarczach (14,5" przód/ 14,2" tył) z zaciskami 6-tłoczkowymi z przodu i 4-tłoczkowymi z tyłu. Opcją będą tarcze ceramiczne.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: