SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Najmocniejsza Fiesta w historii dostępna za złotówki

Najmocniejsza Fiesta w historii dostępna za złotówki

17.06.2016, godz. 15:30
Ford Fiesta ST200
Ford Fiesta ST200 foto: Ford

W czterdziestą rocznicę wprowadzenia pierwszej Fiesty Ford zaprezentował najmocniejszą wersję w historii modelu. Fiesta ST 200 ma wzmocniony silnik, bardziej sportowe zawieszenie i ulepszone układ kierowniczy.

Zespół Ford Performance poprawił osiągi w kompaktowym Fordzie Fiesta ST. W czterdziestą rocznicę wyprodukowania pierwszego modelu Fiesta, która wypada w tym roku, debiutuje nowy Ford Fiesta ST200, który jest najmocniejszą odmianą tego modelu w historii. W porównaniu z modelem Fiesta ST, wersja ST200 ma o 10 procent wyższą moc i o 20 procent wyższy moment obrotowy. Specjalnie skalibrowany silnik benzynowy 1,6 litra EcoBoost pracujący pod maską tej wersji rozwija 200 KM i 290 Nm.

Zobacz także: Szybka lekcja historii Fordów ze znaczkiem RS - WIDEO

Przyspieszenie Fiesty ST200 od 0 do 100 km/h trwa 6,7 sekundy, a zmodernizowane zawieszenie i układ kierowniczy ma zapewnić jeszcze lepsze wrażenia z jazdy. Prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Produkcja nowego hot hatcha - wyposażonego w unikatowy lakier nadwozia Solid Silver Grey, czarne, matowe obręcze aluminiowe oraz specjalne detale wykończeniowe wnętrza - rozpoczęła się w czerwcu.

„Ford Fiesta ST cieszy się doskonałą opinią wśród użytkowników i ekspertów motoryzacyjnych. Teraz, wersja ST200 zaoferuje im wyższą moc i lepsze osiągi,” powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktu, Ford of Europe. „Uważam, że mamy do czynienia z przyszłym klasykiem.”

Ford Fiesta ST200 wykorzystuje zmodernizowane zawieszenie Fiesty ST oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPAS. Oprócz zmodernizowanych amortyzatorów zwiększono sztywność tylnej  belki skrętnej (o 27 procent). Zwiększono też średnicę przedniego stabilizatora poprzecznego (z 19 do 21 mm). ord Fiesta.

Przeczytaj: Ford Fiesta ST Rallycross ma moc 600 KM i 1.9 do setki

Inżynierowie ingerowali też w układ kierowniczy, który teraz ma być jeszcze bardziej precyzyjny za sprawą bardziej bezpośredniego przełożenia (13,69:1), skrócenia drążka kierowniczego oraz zastosowania zmodyfikowanej zwrotnicy.

Fiesta ST200 została wyposażona w układ eTVC dbający o stabilność jazdy na zakrętach oraz układ elektronicznej kontroli stabilności ESC z trzema trybami pracy. Podczas pokonywania zakrętów układ eTVC przyhamowuje przednie wewnętrzne koło, aby poprawić przyczepność i zredukować podsterowność bez ograniczania prędkości jazdy. Z kolei układ ESC może pracować w różnych trybach, w częściowo uśpionym lub w pełni dezaktywowanym.

W Fordzie Fiesta ST zastosowano przednie hamulce tarczowe o średnicy 278 mm oraz tylne hamulce tarczowe o średnicy 253 mm, a całość uzupełnia większa, niż w standardowej Fieście pompa główna.

Zobacz też: Para Holendrów objechała świat 100-letnim Fordem – WIDEO

Opracowana przez Forda 1,6-litrowa jednostka benzynowa EcoBoost wykorzystuje turbosprężarkę, system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT) oraz układ bezpośredniego wtrysku paliwa. Według producenta średnie zużycie paliwa wynosi 6,1 l/100 km, a emisja CO2 to 140 g/km*.

Ford Fiesta ST200 jest dostępna jedynie z lakierem się lakierem Storm Grey, który w zestawieniu z matowymi obręczami aluminiowymi ST o średnicy 17 cali z polerowanymi ramionami, nadaje mu agresywnego charakteru. Ponadto, modele Fiesta ST200 otrzymały czerwone zaciski hamulcowe, dużą, trapezoidalną osłonę chłodnicy ST o strukturze plastra miodu, przedni spojler i wyprofilowane progi boczne, tylny dyfuzor w kolorze nadwozia oraz pokaźny tylny spojler dachowy. We wnętrzu znalazły się częściowo skórzane fotele przednie Charcoal Recaro wykończone - podobnie, jak pasy bezpieczeństwa - kontrastującymi, srebrnymi nićmi. Uzupełnieniem całości są podświetlane nakładki progowe z logo ST200, wstawki z włókna węglowego w desce rozdzielczej, aluminiowe nakładki na pedały i aluminiowy drążek skrzyni biegów, kierownica ST oraz ciemne wykończenie wnętrza z podsufitką z srebrnymi detalami. Multimediami zarządza opracowany przez Forda system SYNC z 5-calowym ekranem.

Cena katalogowa Forda Fiesty ST200 to 94 150 zł.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Jakub Tujaka zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: