Najmocniejsze seryjne Porsche 911 w historii

2017-07-01 13:26

Najszybsze i najmocniejsze drogowe Porsche 911 zostało oficjalnie zaprezentowane światu. Porsche 911 GT2 RS napędzane silnikiem typu bokser z doładowaniem biturbo rozwija moc 700 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 750 Nm. Auto przy masie własnej 1470 kg i napędzie tylko na tył, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 340 km/h.

Porsche kolejny raz udowadnia, jak niesamowitym samochodem potrafi być kultowy model 911. Nowe GT2 RS blisko spokrewnione z samochodami wyścigowymi, jest o 80 KM mocniejsze i generuje o 50 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy w porównaniu z poprzednikiem, który był zasilany 3.6-litrowym bokserem. Następca otrzymał nieco większy motor o pojemności 3.8 litra, czyli ten sam, jaki jest stosowany w z modelu 911 Turbo S (moc 580 KM). Aby dodatkowo podnieść moc, duże turbosprężarki tłoczą do komór spalania większą ilość powietrza.

Nowy, dodatkowy układ chłodzenia zapewnia optymalne chłodzenie podczas maksymalnych obciążeń i przy bardzo wysokiej temperaturze spryskuje chłodnicę powietrza doładowującego wodą. Powoduje to spadek temperatury gazu w zakresie nadciśnienia i zapewnia optymalną moc nawet w ekstremalnych warunkach. Przystosowana do wymogów nowego modelu GT siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK pozwala przenosić moment obrotowy bez strat przyczepności. Specjalnie opracowany układ wydechowy, wykonany z ultralekkiego tytanu, waży o około 7 kg mniej niż ten w 911 Turbo, a jednocześnie wyróżnia się emocjonującym brzmieniem.

Zobacz koniecznie: Porsche 911 Turbo S Exclusive Series

Na osiąganie wysokich prędkości w zakrętach pozwala zastosowae wyścigowego podwozie ze skrętną tylną osią i opony Ultra High Performance (ogumienie w rozmiarze 265/35 ZR20 z przodu oraz 325/30 ZR21 z tyłu). Pokaźne wloty i wyloty powietrza oraz imponujące tylne skrzydło wpływają na świetną aerodynamikę. Za felgami pracują hamulce Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB). Przednie błotniki, otwory wentylacyjne nadkoli, zewnętrzne obudowy lusterek zewnętrznych Sport Design, wloty powietrza po bokach tylnej partii nadwozia oraz elementy tylnego pasa wykonano z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi (CFR), podobnie jak liczne elementy wykończenia kabiny. Maskę wykonano z karbonu, a dach z magnezu.

W kabinie dominuje czerwona Alcantara, czarna skóra i elementy wnętrza z wykończeniem włóknem węglowym. Sportowa kierownica GT2 RS z manetkami zmiany biegów pozwala na błyskawiczny dobór przełożeń. Kierowca i pasażer doświadczają dynamiki jazdy supersportowego modelu, siedząc w całkowicie kubełkowych fotelach z karbonowym wykończeniem. Podobnie jak w każdym 911, za sterowanie funkcjami audio, nawigacji i komunikacji odpowiada system multimedialny Porsche Communication Management (PCM). Standardowe wyposażenie obejmuje również moduł Connect Plus oraz aplikację Porsche Track Precision, umożliwiającą szczegółową rejestrację, wyświetlanie i analizę danych z jazdy na ekranie smartfona.

Przeczytaj: Nowe Porsche 911 GT3 jeszcze szybsze od poprzednika

Opcjonalny pakiet Chrono poszerza funkcje PCM o ekran osiągów, który można wykorzystać do prezentacji, zapisywania i oceny czasów przejazdów na torze. Pakiet obejmuje także stoper na panelu przełączników, zarówno analogowy, jak i cyfrowy. Co więcej, pakiet Chrono w 911 GT2 RS zawiera zewnętrzną fotokomórkę. W połączeniu z aplikacją Porsche Track Precision i zewnętrznymi znacznikami linii start/meta pozwala ona na jeszcze precyzyjniejsze rejestrowanie czasów przejazdu.

W komplecie z samochodem klientowi jest przekazywany ekskluzywny zegarek Porsche Design 911 GT2 RS Chronograph, z obudową wykonaną z tytanu. Porsche 911 GT2 RS jest dostępne w Polsce w cenie od 1 431 090 zł

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki