SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Najtańsze nowe kompaktowe kombi na polskim rynku - TOP 10

Najtańsze nowe kompaktowe kombi na polskim rynku - TOP 10

22.02.2014, godz. 03:00
Najtańsze auta kombi klasy kompakt na polskim rynku
foto: materiały prasowe

Kompaktowe samochody z nadwoziem kombi z każdym rokiem sprzedają się coraz lepiej. Producenci aut aby skusić potencjalnego klienta na wydanie u siebie pieniędzy, muszą zaproponować modele nie tylko atrakcyjne, ale też użyteczne i ekonomiczne. Ważną kwestią, szczególnie na polskim rynku, jest też cena. Prezentujemy dziesięć najtańszych kompaktowych kombi dostępnych w Polsce.

Zestawienie modeli zawiera ceny podstawowe rocznika 2014, bez okresowych promocji i wyprzedaży. Prezentację aut przygotowano w oparciu o oficjalne cenniki producentów.

Chevrolet Cruze Kombi 1.6 LS - cena 52 99 zł

Na spółkę z Kią Cee'd, Cruze jest najtańszym samochodem w naszym zestawieniu. W podstawowej wersji otrzymamy auto z benzynowym silnikiem 1.6 16V ECOTEC o mocy 117 KM, którego średnie spalanie wynosi 6,6 l/100 km. Jedynym niewymagającym dopłaty kolorem nadwozia jest biały. Za pozostałe lakiery metalizowane dopłacimy 1900 zł. W standardzie dostaniemy ABS, kontrolę trakcji, 6 poduszek powietrznych, komputer pokładowy, czy elektryczne szyby z przodu. Bagażnik pomieści 500 litrów bagażu.

Kia Cee'd SW 1.4 DOHC S - 52 990 zł

Koreańska Kia to drugie najtańsze auto w rankingu. Podstawowa wolnossąca jednostka oferuje kierowcy równo 100 KM. Nabywca bez dopłaty otrzyma komplet poduszek powietrznych, elektryczne wspomaganie kierownicy, światła do jazdy dziennej wbudowane w przedni zderzak (LED-y zintegrowane z przednimi reflektorami występują w droższych wersjach), czy radio CD/MP3 ze sterowaniem w kierownicy. Spory rozmiar kufra o pojemności 528 litrów pozwala na zabranie w podróż wielu bagaży.

Hyundai i30 Wagon 1.4 Base - 56 400 zł

Auta z Korei Południowej zdominowały zestawienie najtańszych kombi. Kolejnym modelem o niewygórowanej kwocie zakupu jest model i30 Wagon, wykorzystujący te same podzespoły co Ceed. Za Hyundaia musimy zapłacić jednak nieco więcej. Kompakt oferuje bardzo ciekawą stylistykę, dlatego na polu designu bez wahania walczy z europejską konkurencją. Już w najtańszej odmianie otrzymamy m.in LED-owe światła do jazdy dziennej i bogaty pakiet wpływający na bezpieczeństwo czynne i bierne.

Seat Leon Sport Tourer Entry 1.2 TSI - 60 694 zł

Leon ST jest pierwszym w historii Seata kompaktowym modelem o nadwoziu kombi. Trzeba przyznać, że oparta na najnowszej trzeciej generacji Leona wszechstronna odmiana została wystylizowana równie atrakcyjnie co wersja 5-drzwiowa. Za cenę równą 60 694 zł otrzymamy samochód kryjący niemieckie rozwiązania konstrukcyjne, z jednostką napędową 1.2 TSI o mocy 86 KM, połączoną z 5-biegową skrzynią manualną. Obiecywane spalanie w mieście - 6,5 litra/100 km, a poza miastem - 4,4l/ 100 km. Hiszpański wóz w bagażniku pojemności 587 litrów ładunku.

Renault Megane GrandTour 1.6 Business - 62 750 zł

Samochody francuskie również mają swojego przedstawiciela w naszym zestawieniu. Kombi Renault mimo obecności na rynku od 2009 roku, nadal może się podobać. Szczególnie wersja po ostatnim, drugim już liftingu nabrała odmłodzonego sznytu, co widać głównie w przedniej części nadwozia. 16-zaworowy silnik benzynowy 1.6 oferuje moc 110 KM. Z ciekawszych dodatków odmiana Business posiada m.in. tempomat, progresywne wspomaganie układu kierowniczego, czy światła do jazdy dziennej LED.

Toyota Auris Touring Sports 1.4 Life - 62 900 zł

Będąca dla wielu synonimem niezawodności Toyota wyceniła swoje kombi na niecałe 63 tysiące złotych. W tej kwocie otrzymamy 100-konny silnik benzynowy z podwójnymi zmiennymi fazami rozrządu połączony z 6-biegową skrzynią manualną. Samochód zachęca do siebie ciekawą stylistyką nadwozia, jednak wnętrze przypadnie już do gustu tylko tradycjonalistom, bo wygląda tak samo jak w Aurisie hatchback czy najnowszej Corolli. W wyposażeniu znalazły się podstawowe elementy takie jak centralny zamek, ABS, kontrola trakcji czy elektryczne przednie szyby. Wydłużona tylna część nadwozia poskutkowała pojemnością 530 litrów w bagażniku.

Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Active - 64 400 zł

Najnowsza generacja Octavii została zaprezentowana w 2013 roku i ma wielkie szanse na powtórzenie rynkowego sukcesu poprzednich modeli. Pomóc trzeciej generacji auta ma w tym między innymi praktyczne nadwozie o niemal rekordowo pojemnym bagażniku (kombi oferuje od 610 do 1740 litrów) i sprawdzona technologia koncernu Volkswagen. W bazowej odmianie Active czeski producent uraczy klientów na przykład klimatyzacją manualną, światłami do jazdy dziennej Daylight, czy bogatym pakietem wpływającym na bezpieczeństwo podróżnych.

Ford Focus Kombi 1.6 Ambiente Start - 64 600 zł

Trzecie wcielenie Focusa w podstawowej odmianie wyposażono w prosty silnik 1.6 Duratec generujący w mocniejszej odmianie 105 KM. Do codziennej jazdy taka moc powinna wystarczyć. Wersja kombi bez względu na poziom wyposażenia jest droższa od 3-drzwiowego hatchbacka o 3 tysiące złotych. Użytkową odmianę fordowskiego kompaktu zaprezentowano po raz pierwszy na targach w Genewie w marcu 2010 roku. Warto wspomnieć, że model Focus był w 2012 roku najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie, a sposób prowadzenia jest wychwalany przez dziennikarzy. Kufer zmieści maksymalnie 490 litrów w połączeniu z zestawem naprawczym do kół.

Volkswagen Golf Variant 1.2 TSI Trendline - 66 690 zł

Kultowy Golf przez wielu nazywany jest królem klasy kompaktów. Podobnie jak w Leonie i Octavii, także w niemieckim kombi zastosowano najnowszą platformę MQB, która pozwoliła na osiągnięcie większej przestronności w porównaniu z poprzednikiem. Konserwatywna stylistyka Golfa ma tyle samo zwolenników, co przeciwników, jednak ergonomiczna kabina czy pewne prowadzenie to niezaprzeczalne zalety niemieckiego kompaktu. W najtańszej odmianie otrzymamy silnik 1.2 TSI o mocy 86 KM. Dużym plusem jest pojemny kufer, który urósł w siódmej generacji Golfa do 605 litrów.

Opel Astra Sports Tourer 1.4 Essentia - 67 500 zł

Najdroższym autem w rankingu jest niemiecka Astra. Ciekawe rozwiązanie we wnętrzu stanowi 3-poziomowa podłoga bagażnika flex-floor. Najsłabsza jednostka w palecie to benzynowy silnik 1.4 o mocy 100 KM. Moment obrotowy przenoszony jest za pomocą manualnej skrzyni o 5-przełożeniach. Samochód w najtańszej odmianie Essentia zapewnia porównywalne wyposażenie standardowe co konkurenci, m.in. systemy bezpieczeństwa ABS, kontrola trakcji, czy komplet poduszek powietrznych.

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: