Niemcy prezentują nowe Porsche 911 Turbo i Turbo S - WIDEO

2013-05-06 18:22

Obchody 50-lecia powstania samochodu Porsche 911 to prawdziwie święto w Stuttgarcie. Inżynierowie z tej okazji, która na dodatek zbiega się z 40. rocznicą zaprezentowania prototypu modelu 911 Turbo, skonstruowali najnowsze wcielenie turbodoładowanej 911-tki.

Firma Porsche przedstawiła materiały dotyczące nowego 911 Turbo i 911 Turbo S. Samochody szerszej publiczności zostaną natomiast oficjalnie pokazane podczas wrześniowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Strat sprzedaży planowany jest na wrzesień 2013 roku. Wariant Turbo będzie kosztował w Niemczech 162 055 euro, a cena odmiany Turbo S rozpocznie się od 195 256 euro.

Nowe turbodoładowane wcielenia modeli 911 oparto o sześciocylindrową jednostkę benzynową typu boxer, o pojemności 3.8 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Pierwszy wariant Turbo generuje moc 520 KM, a mocniejszy Turbo S dostarcza 560 KM. Obydwie odmiany współpracują z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową PDK oraz systemem oszczędzającym paliwo auto Start/Stop. Różnica w produkowanych osiągach jest praktycznie niezauważalna, bo 911 Turbo wyposażone w pakiet Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy, a odmiana Turbo S pierwszą setkę osiąga w 3,1 sekundy. Szybkość maksymalna w obu przypadkach jest taka sama - wynosi 318 km/h.

>>> Policyjne PORSCHE - żart polskiej policji z okazji 1 kwietnia - WIDEO <<<

Nowe Porsche 911 Turbo i Turbo S otrzymały napęd PTM na wszystkie cztery koła. Moment obrotowy w razie potrzeby będzie mógł przekazywać więcej niutonometrów na przód niż poprzednio. Auta seryjnie zostały wyposażone w elektrycznie regulowany spoiler przedni, wysuwane tylne skrzydło oraz 20-calowe obręcze aluminiowe. Ponadto Turbo S w standardzie ma jeszcze ceramiczne hamulce, pakiet Sport Chrono z dynamicznym mocowaniem silnika, system PDCC Anti-Roll, czy reflektory w całości oparte na diodach LED. Poza układami napędowymi, będącymi najbardziej istotnymi elementami nowych wcieleń 911 Turbo, także wymiary są nieco inne w stosunku do wolnossącego wariantu 911 Carrera. Nadwozie, które urosło o 40 mm teraz sięga 4490 mm, a szerokość wynosi 1878 mm (dodano 28 mm).

WIDEO - tak prezentuje się nowe Porsche 911 Turbo

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki