Nissan Juke Nismo RS: jeszcze więcej emocji w standardzie

2014-03-04 17:13

Kolejny model Nissana ze sportowej serii Nismo będzie dostępny w Europie. Chodzi o model Juke, który teraz obok odmiany Nismo pojawi się także we wzmocnionej wersji Nismo RS. Auto właśnie debiutuje na 84. Salonie Samochodowym w Genewie.

Nissan na targach w Szwajcarii pokazał nie tylko odmłodzonego Juke'a, ale także topowego sportowca z dopiskiem RS, nawiązującego do Nissana GT-R Nismo. Crossover pełnymi garściami czerpie z rozwiązań stylistycznych, aerodynamicznych i konstrukcyjnych stosowanych w sporcie samochodowym, oferując świetne osiągi i właściwości jezdne.

Juke Nismo RS to jeszcze bardziej ekstremalna wersją rewelacyjnie sprzedającego się miejskiego crossovera. Dysponuje większą mocą, sztywniejszym zawieszeniem, mocniejszymi hamulcami i bogatszym wyposażeniem. Pod maską umieszczono silnik 1.6 DIG‑T, który poddano fabrycznemu tuningowi. Zwiększono jego moc z 200 KM (147 kW) do 218 KM (160 kW). W wersji z napędem na jedną oś, z manualną skrzynią biegów, generuje on 250 Nm momentu obrotowego, a w odmianue z napędem czterech kół 280 Nm. W celu zagwarantowania, że zawieszenie skutecznie przeniesie dodatkowy zapas momentu na drogę, w wersjach 2WD zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na przedniej osi.

Zobacz też: Odmłodzony Nissan Juke odsłania swoje walory w Genewie - ZDJECIA

Auta z napędem 4WD mają zamontowaną zautomatyzowaną skrzynię Xtronic, z systemem inteligentnego rozdziału momentu napędowego. Biegi w trybie sekwencyjnym można zmienić manetkami przy kierownicy. Zwiększonym osiągom towarzyszy sportowa akustyka układu wydechowego, z którego wydobywa się bardziej sportowy odgłos pracy silnika. Poza tym zwiększono sztywność zawieszenia, hamulce są bardziej odporne na intensywne używanie (przednie tarcze powiększono do średnicy 320 mm, a z tyłu zainstalowany zestaw wentylowany).

Juke Nismo RS dla wyróżnienia na tle modelu Nismo, z wyglądu otrzymał czerwone zaciski hamulcowe, czy dyskretne emblematy RS z przodu i z tyłu nadwozia. Nadwozie ma też bardziej masywne zderzaki, poszerzone nadkola i progi boczne. Z przodu uwagę zwraca nowy chromowany grill, a z tyłu spojler na klapie bagażnika. Ograniczono tymi zabiegami działanie sił unoszących przód i tył samochodu bez zwiększania oporu czołowego. Logo RS widnieje też na tarczach zegarów, a w wykończeniu wnętrza pojawiły się nadruki na dźwigni zmiany biegów, manetkach sterujących skrzynią biegów oraz konsoli centralnej. Na liście opcji widnieją między specjalne sportowe, kubełkowe fotele Recaro, ksenonowe reflektory, system kamer 360° oraz pakiet Safety Shield. Całości dopełniają nowe diodowe światła do jazdy dziennej osadzone w dolnych wlotach powietrza oraz 18‑calowe alufelgi.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki