SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Nowa, bardziej sportowa Toyota Camry ósmej generacji

Nowa, bardziej sportowa Toyota Camry ósmej generacji

10.01.2017, godz. 11:58
Toyota Camry 2018
Toyota Camry 2018 foto: toyota

Najpopularniejszy samochód Toyoty w Stanach Zjednoczonych doczekał już ósmej generacji. Bestsellerowa Toyoty Camry dostała całkiem nową platformę GA-K z modułowej rodziny TNGA, bardziej sportowy design, więcej systemów wsparcia i nowocześniejsze multimedia.

Flagowa Toyota Camry to już trzeci model po Priusie czwartej generacji i crossoverze C-HR, zbudowany w oparciu o nową architekturę. Design stał się bardziej wyrazistszy przełamując utrwaloną od lat opinię statecznego pojazdu rodzinnego. Charakter i sposób prowadzenia zyskał więcej sportowego sznytu dzięki niżej położonemu środkowi ciężkości.

W stosunku do poprzednika nadwozie urosło o 5 cm, rozstaw osi wzrósł o 2,5 cm, a linia dachu została obniżona. Kierowca zajmuje wygodniejszą pozycję za kierownicą i ma lepszą widoczność z tyłu. Ponadto poprawiono wsparcie systemów bezpieczeństwa czynnego korzystających z kamery i radaru w pakiecie Toyota Safety Sense P, na który składają się m.in. aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, funkcja zapobiegania zderzeniom z samochodami i pieszymi, asystent utrzymania pasa ruchu i automatyczne światła drogowe. Informacje z komputera wyświetlane są na przedniej szybie na 10-calowym kolorowym wyświetlaczu Head-Up Display. Dodatkowo pomiędzy zegarami wpasowano 7-calowym wyświetlacz, a w konsoli centralnej 8-calowy ekran dotykowy, obsługujący system multimedialny, nawigację oraz klimatyzację.

Zobacz: TEST Toyota C-HR 1.8 Hybrid: narodziny nowego hitu

Samochód otrzymał także nowe silniki i przekładnie oraz kolejną generację napędu hybrydowego. Gamę silników otwiera 4-cylindrowy silnik 2.5 litra o nazwie Dynamic Force Engine. Łączy większą wydajność (na poziomie 40 procent) i lepsze osiągi z niższym zużyciem paliwa i emisją spalin. Jednostka wykorzystuje najnowszy układ zmiennych faz rozrządu Variable Valve-Timing-intelligent Electric (VVT-iE). Z motorem współpracuje 8-biegowa skrzynia Direct Shift. Zmiana przełożeń odbywa się szybko i precyzyjnie przy ograniczeniu strat energii.

Większy silnik to 3.5-litrowe V6 z wtryskiem paliwa D-S4. Kolejny 2.5-litrowy silnik benzynowy połączony z motorem elektrycznym, tworzy napęd hybrydowy. Wszystkie elementy układu hybrydowego są teraz mniejsze i bardziej wydajne. Zestaw baterii został zmniejszony w takim stopniu, że można było go przenieść z bagażnika pod tylną kanapę, uzyskując znacznie więcej przestrzeni bagażowej. Nowa bezstopniowa przekładnia planetarna CVT oferuje sekwencyjną zmianę biegów w trybie Sport.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: