Nowa Dacia Duster, czy używany Nissan Qashqai? Porównanie SUV-ów

2011-08-23 14:25

Kupujemy kompaktowego SUV-a. Co wybrać? Auto nowe, czy używane? To dylemat towarzyszący wielu osobom chcącym kupić auto. Za kwotę 65 950 zł, możemy stać się posiadaczami nowej Dacii Duster 4x4 z silnikiem diesla 1.5 dCi. Za podobną kwotę ok. 59 tys. zł możemy także nabyć 2-letniego Nissana Qashqaia z tym samym co w Dacii silnikiem 1.5 dCi pochodzącym od Renault. Dacia lepiej sprawdzi się w terenie. Jeśli zaś zależy nam na wyższym komforcie i lepszym wykończeniu wnętrza, lepiej wybierzmy używanego Qashqaia.

Porównania nowej Dacii Duster oraz używanego Nissana Qashqaia dokonał znany tygodnik „Motor”. Oba auta są produkowane przez koncern Nissan-Renault Alliance. Mają w związku z tym praktycznie tą samą płytę podłogową, niemal identyczne wymiary zewnętrzne oraz te same silniki. W obu testowanych autach znalazły się doładowane silniki diesla konstrukcji Renault o pojemności 1.5 litra i mocy 110KM w Dacii i 106KM w Nissanie.

Przeczytaj koniecznie: Tani diesel. Używane kompakty: Focus, Ceed i Auris. Porównanie

W teście „Motoru” w szranki stanęły nowa Dacia Duster 1.5 dCi w najbogatszej wersji wyposażenia Laureate, z napędem na wszystkie koła oraz Nissan Qashqai 1.5 dCi 2WD wyprodukowany w 2009 roku. Za wyborem Dacii Duster przemawiają: prosta i wytrzymała konstrukcja, dobre zdolności do jazdy w ternie oraz małe zużycie paliwa. Rumuńskie auto ma jednak także wady, jak choćby wysoka utrata wartości z uwagi na niski prestiż marki oraz mało estetyczne wnętrze i niewielki bagażnik.

Patrz także: Kia Concept Car. Nowa koreańska limuzyna. Prezentacja we Frankfurcie

Nissan Qashqai cechuje się wysoką jakością wykończenia oraz w przeciwieństwie do Dacii Duster, bardzo estetycznym wnętrzem. Na rynku wtórnym znajdziemy dużo ofert z polskich salonów, ponieważ japońskie auto jest w naszym kraju bardzo popularne. Minusem Qashqaia może być według „Motoru” stosunkowo wysoka cena używanych egzemplarzy oraz trudności ze znalezieniem egzemplarza z napędem na wszystkie koła. Ta ostatnia wada spowodowana jest tym, że większość Nissanów Qashqai wyjeżdża z salonów z napędem na przednią oś, nie są bowiem kupowane w celu jazdy w terenie, a raczej jako modne, miejskie SUV-y.

>>> Nissan Qashqai 2009 r. – cena od 56,9 tys. zł

Testowane auta „Motor” ocenia jako wewnętrzną konkurencję w koncernie Nissan-Renault Alliance, ponieważ mają niemal tą samą płytę podłogową, podobne wymiary zewnętrzne oraz te same silniki. Werdykt jest taki, że jeśli szukamy auta do jazdy w teren, lepszym wyborem będzie bardziej toporna Dacia Duster. Jeżeli natomiast szukamy bardziej eleganckiego, uniwersalnego auta na wakacyjną podróż oraz np. na przejażdżkę do teatru, Nissan Qashqai lepiej wypełni tutaj nasze oczekiwania, z uwagi na ładniejsze nadwozie oraz dużo estetyczniejsze wnętrze. To trochę jakby porównywać roboczego pick-upa z autem segmentu premium. Wybór to już natomiast sprawa bardzo subiektywna. Jedno natomiast jest pewne: za cenę 65 950 zł nie kupimy tak wyposażonego, nowego SUV-a, jak Dacia Duster Laureate 1.5 dCi 4x4.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki