Nowa Honda Civic sedan – stworzona od zera

2016-09-29 15:05

Jeden z najważniejszych modeli Hondy w Europie – Civic – pojawi się niedługo w salonach w swoim dziesiątym wcieleniu. Auto jest większe, bardziej sportowe, lecz ma mniejsze silniki.

Honda Civic została skonstruowana na zupełnie nowej płycie podłogowej. Samochód jest dłuższy, szerszy i niższy od poprzednika. Krótkie zwisy nadwozia uwypuklają charakter samochodu. W zależności od wyposażenia drogę przed nami mogą oświetlać lampy halogenowe lub reflektory LEDowe.

Płyta podłogowa została przygotowana do dostarczania jak najbardziej intensywnych wrażeń sportowych. Inżynierowie Hondy sprawdzili wszystkie najlepsze konstrukcje na rynku i podnieśli poprzeczkę jeszcze wyżej. Sama platforma jest o 16 kilogramów lżejsza i o ponad 50% sztywniejsza. Uzyskano to zagęszczając spawy – standardowe odstępy wynoszą 40 milimetrów, w nowym Civicu to mniej niż 20 milimetrów.

Zobacz też: Test wideo nowej generacji Hondy HR-V

Środek ciężkości znajduje się 10 milimetrów niżej, głównie dzięki przesunięciu zbiornika paliwa. Pozycja za kierownicą jest o 35 milimetrów niższa niż w poprzedniku. Z przodu zainstalowano kolumny MacPhersona, z tyłu zamontowano zawieszenie wielowahaczowe, co więcej, opcjonalnie dostępne będą adaptacyjne amortyzatory.

Niezwykle ciekawie prezentują się silniki. Nowa Honda Civic będzie miała pod maską trzycylindrowy motor benzynowy o pojemności 1.0 litra oraz "tradycyjną" czterocylindrową jednostkę o pojemności 1.5 litra. Wszystkie mają turbosprężarkę oraz system zmiennych faz rozrządu VTEC.

Sprawdź: TEST Honda HR-V 1.6 I-DTEC 120 KM 6MT Executive

Mniejszy silnik generuje 129 koni mechanicznych, większy 182 konie mechaniczne (240 niutonometrów).  Producent przewiduje sześciobiegowe skrzynie manualne oraz automatyczne CVT.

Wewnątrz bez gigantycznych zmian w stosunku do poprzednika. Mamy do czynienia z 7-calowym ekranem multimediów, łączność z telefonami komórkowymi poprzez rozwiązania Apple Car Play oraz Android Auto. Topowe systemy pozwalają na montaż systemu audio z 11 głośnikami i 465W mocy.

Honda Civic X generacji pojawi się w salonach na początku przyszłego roku.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki