Nowa Mazda 2 oficjalnie! Zobacz hatchbacka klasy B na rok 2015 - GALERIA

2014-07-17 15:11

Obecna na rynku od 2007 roku miejska Mazda 2 doczekała się kolejnej generacji. Nowy model "dwójki" właśnie odkrywa swoje karty, bo Japończycy zdecydowali się upublicznić pierwsze informacje i wygląd wozu. Co ciekawe, następczyni Mazdy 2 będzie w Japonii nosić nazwę Mazda Demio.

Zgodnie z oczekiwaniami nowa Mazda 2 wygląda niemal identycznie jak studyjny model o nazwie Hazumi, zaprezentowany na targach w Genewie w marcu 2014 roku. Auto ma bardzo dynamiczną sylwetkę, jak na miejskiego hatchbacka segmentu B.

Auto łączy wszystkie elementy, na jakich opierają się współczesne pojazdy Mazdy. Jest design KODO-Dusza Ruchu, technologia Skyactiv i układy bezpieczeństwa Mazda Proactive Safety. Stylistyka została przeniesiona wprost w kompaktowej "trójki" oraz "szóstki". Uwagę zwraca charakterystyczny kształt grilla, LED-owe światła do jazdy dziennej, czy typowy kształt tylnych lamp. Konstrukcja jest nieco dłuższa od poprzedniej generacji, co ma zapewnić lepszą przestronność wnętrza (dokładnych wymiarów jeszcze nie znamy).

Przeczytaj: TEST - Honda Civic IX kontra nowa Mazda 3 - porównanie atrakcyjnych hatchbacków

Podobnie jak w większej Mazdzie 3, także i w "dwójce" styl deski rozdzielczej jest prosty i przejrzysty. Podobać się może sportowo wystylizowana 3-ramienna kierownica wielofunkcyjna. Ciekawym elementem jest pojedynczy otwór wentylacyjny w górnej części deski. Do obsługi większości funkcji posłuży wyświetlacz wystający z kokpitu i kontroler znajdujący się pomiędzy przednimi fotelami. W uboższych odmianach na szczycie konsoli środkowej pojawi się prostsza wersja odtwarzacza. Nad sportowymi zegarami w opcji będzie dostępny wyświetlacz head-up.

Pod maską zagoszczą silniki SkyActiv. Najciekawszą propozycją ma być wysokoprężny SkyActiv-D o pojemności 1.5 litra i mocy 105 KM i 250 Nm. Wiadomo, że jego średnia emisja dwutlenku węgla jest mniejsza niż 90 g/km i spełnia normę Euro 6. benzynowy motor to 1.5 SkyActiv-G o dwóch zakresach mocy, ale jeszcze nie znamy jego specyfikacji. Jednostki mogą być połączone z 6-biegową skrzynią automatyczną lub manualną. Napęd tradycyjnie jest przekazywany na koła przednie. System i-stop ma wpłynąć na niższe spalanie, a i-ELOOP odzyskiwać energię z hamowania.

Nowa Mazda 2 dzięki samej formie zewnętrznej będzie swobodnie konkurować m.in. ze stylowym Citroenem DS3 lub Audi A1. Można się spodziewać, że o segment premium pozwoli też zahaczyć bogate wyposażenie i dobre materiały wykończeniowe. Czy to się uda, przekonamy się już niebawem. Auto pod nazwą Mazda Demio najpierw pojawi się na rynku japońskim. Debiut europejskiej odmiany przewidziany jest na jesienny Salon Samochody w Paryżu.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki