Nowa Mazda MX-5 w polskiej sprzedaży - oficjalny CENNIK

2015-06-01 22:31

Czwarta odsłona hitowego japońskiego roadstera powoli zmierza do Polski. Po tym, jak nowa Mazda MX-5 rozgościła się w Azji oraz w Stanach Zjednoczonych, nareszcie przychodzi czas na Europę! Auta choć pojawią się w salonach we wrześniu, to już teraz można składać na nie zamówienia. Wiemy ile będzie kosztować w Polsce nowa Mazda MX-5.

Konstrukcja samochodu ze składanym dachem zmieniła się w stosunku do poprzednika. Dynamiczna karoseria to projekt utrzymany w dobrze znanym stylu KODO. Rozmiary nadwozia widocznie uległy zmianom - auto jest o 105 mm krótsze (3915 mm), 20 mm niższe (1235 mm) i 10 mm szersze (1730 mm) od modelu trzeciej generacji. Rozstaw osi skrócono do tego 15 mm (2315 mm).

Czytaj też: TEST Mazda MX-5 2.0 160 KM: roadster na każdą okazję

Auto w pełni korzysta z technologii SKYACTIV, która oznacza obniżoną masę (konstrukcja jest lżejsza o ponad 100 kg od III generacji). Rozkład mas pomiędzy przednią, a tylną osią to idealny stosunek 50:50. Przednie zawieszenie oparto o podwójne wahacze poprzeczne, a z tyłu zastosowano oś wielowahaczową. Układ kierowniczy to wspomagany elektrycznie mechanizm EPAS z przekładnią zębatkową.

W polskiej gamie Mazdy MX-5 znajdziemy dwie benzynowe wersje silnikowe. Będzie to 1.5 litra SKYACTIV-G o mocy 131 KM i 150 Nm (przyspieszenie 0-100 km w 8,3 s), lub 2.0 SKYACTIV-G o pojemności 160 KM i 200 Nm (przyspieszenie 0-100 km w 7,3 s). Obydwa silniki z łańcuchowym typem rozrządu, współpracują z 6-przełożeniową skrzynią manualną. Klienci będą mogli wybrać jedną z trzech wersji wyposażenia: SkyENERGY, SkyPASSION i i SkyFREEDOM.
.

Mazda MX-5 - wyposażenie

W standardowym wyposażeniu SkyENERGY znajdziemy już m.in. światła diodowe, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (silnik 2.0), komputer pokładowy, tempomat, gniazdo AUX i port USB, centralny wyświetlacz 7", multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect i klimatyzację manualną. Podstawowe koła mają rozmiar 195/50 R16.

Sprawdź: TEST Mazda CX-5 vs. Toyota RAV4: podwyższone japonki

Druga odmiana SkyPASSION zawiera: system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDW), czujniki deszcze i zmierzchu, podgrzewane fotele, klimatyzację automatyczną, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, przyciski funkcyjne na kierownicy i skótzaną tapicerkę z czerwonymi przeszyciami.

Topowa odmiana SkyFREEDOM to dodatkowo m.in.: system adaptacyjnego doświetlania zakrętów (AFLS), system monitorowania martwego pola (BSM), monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA) i tapicerka z Alcantary, fotele Recaro, zawieszenie Bilstein, system nagłośnienia BOSE z głośnikami w zagłówkach. Wersja z silnikiem 2,0 jest również dostępna z systemem i-stop oraz i-ELOOP – odzyskującym energię w trakcie hamowania i magazynującym ją w kondensatorze.
.

Mazda MX-5 - polski cennik
.

wersja/ silnik SkyENERGY SkyPASSION SkyFREEDOM
1.5 SKYACTIV-G 131 KM/ manualna 6
89 900 zł
- -
2.0 SKYACTIV-G 160 KM/ manualna 6 96 900 zł
103 900 zł
-
2.0 SKYACTIV-G 160 KM/ manualna 6 i-ELOOP
- - 118 900 zł

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki