Nowe Audi A5 Cabriolet i S5 Cabriolet: elegancja i sport

2016-11-04 13:06

Audi A5 Cabriolet doczekało się drugiej generacji. To eleganckie 4-osobowe auto z miękkim dachem jest największym konkurentem otwartej odmiany BMW serii 4 oraz Mercedesa Klasy C w wersji cabrio.

Po 2-drzwiowym Audi A5 Coupe oraz większym 5-drzwiowym wariancie A5 Sportback, przyszedł czas na debiut odmiany pozwalającej czerpać przyjemność z jazdy pod gołym niebem. Całkiem nowa wersja A5 Cabriolet to ewolucja designu eleganckiej sylwetki jaką znaliśmy z poprzednika, a także technologiczna rewolucja. Auto nieco urosło o czym świadczą wymiary zewnętrzne: 4673 mm długości (+47 mm), rozstaw osi 2765 mm (+14 mm). Bagażnik o pojemności 380 l zyskał dodatkowe 60 litrów i automatycznie otwieraną pokrywę w opcji.

W stosunku do poprzedniej generacji inżynierom z Audi udało się popracować nad polepszeniem o 40 proc. sztywności skrętnej nadwozia. A5 Cabriolet jest zbudowane na platformie MLB Evolution co wpłynęło na zredukowanie wagi i tym samym poprawę osiągów i lepsze prowadzenie. Miękki dach składający się elektrycznie robi to w ciągu 15 sekund, a czas jaki potrzebny jest na powrotne założenie wynosi 18 sekund. Co ciekawe operacje te można wykonać do prędkości 50 km. Inteligentne połączenie różnych rozwiązań technicznych wpływa na bezpieczeństwo, komfort jazdy i wydajność auta. W porównaniu do modelu poprzedniego, prawie wszystkie systemy wpływające na bezpieczeństwo czynne i bierne stworzono od nowa lub znacznie je zmodernizowano.

Przeczytaj: TEST Audi Q2 1.4 TFSI: motoryzacyjny kogel-mogel

Podobnie jak w przypadku pozostałych Audi A5, kabriolet otrzyma kilka różnych jednostek napędowych. Na początku w ofercie pojawią się następujące silniki: 2.0 TFSI (252 KM), 2.0 TDI (190 KM) i 3.0 TDI (218 KM). Z czasem uzupełnieniem będą jednostki: 2.0 TFSI (190 KM) oraz 3.0 l TDI (286 KM). Topowym silnikiem jest 3.0 V6 TFSI rozwijające 354 KM (+21 KM względem poprzednika). Audi S5 Cabriolet z taką jednostką i napędem quattro przyspiesza do 100 km/h w 5,1 sekundy i jest w stanie osiągnąć maksymalną szybkość 250 km/h.

W stosunku do poprzedników jednostki zużywać mają nawet do 22 proc. mniej paliwa. Do wyboru będą sześciostopniowe ręczne, siedmiostopniowe, dwusprzęgłowe S-Tronic, lub automatyczne ośmiostopniowe przekładnie Tiptronic. Napęd w standardzie wędruje na koła przednie a opcjonalnie na cztery koła za sprawą mechanizmu quattro (standard w połączeniu z 3.0 TDI 286 KM).

Nowe Audi A5 Cabriolet i S5 Cabriolet trafią do salonów w Europie marcu 2017 roku. Polskie ceny na razie nie są znane. W Niemczech podstawowy wariant A5 cabrio został wyceniony na 49 350 euro (S5 cabrio 67 800 euro).

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany