Nowe Audi R8 Spyder: druga generacja odkrytego supersportowca - WIDEO

2016-03-23 16:35

Audi nareszcie prezentuje drugą generację odkrytego supersportowca - Audi R8 Spyder. Charakterystycznie wyglądające auto ze składanym elektrycznie miękkim dachem, choć zachowało swoje typowe cechy, to stało się znacznie nowocześniejsze i szybsze względem poprzednika.

Nowe Audi R8 Spyder to zaostrzony design, nowocześniejsze wyposażenie i wzmocniony silnik zapewniający jeszcze lepsze osiągi. Wolnossący, centralnie umieszczony silnik benzynowy V10 FSI ma pojemność 5.2 litra. Generowana moc wynosi 540 KM i 540 Nm (poprzednia generacja dostarczała 525 KM i 530 Nm). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do 318 km/h. Siła napędowa jest przenoszona na cztery koła przez zautomatyzowaną skrzynię S-tronic o 7 przełożeniach.

Przeczytaj: TEST Audi R8 V10 Plus 5.2 FSI quattro: drogowy myśliwiec

Dwusprzęgłowa skrzynia przekierowuje moc silnika do nowo zaprojektowanego napędu quattro z elektrohydraulicznie poruszanym sprzęgłem wielopłytkowym umieszczonym przy przedniej osi. To działające na wszystkie koła sprzęgło, rozdziela moment napędowy zależnie od sytuacji – w skrajnych przypadkach nawet do 100 procent na oś przednią lub tylną. Ten system inteligentnego sprzęgła zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który może pracować w czterech trybach: od bardzo dynamicznego po zorientowany na wysoki komfort.

Zastosowane najnowocześniejsze rozwiązania techniczne mają być dowodem najwyższych kompetencji marki Audi. Auto otrzymało system wyboru dynamiki jazdy z trybem performance, którego wcześniej w R8 nie było. Karoseria Audi Space Frame może pochwalić się sztywnością podniesioną o 50 procent. Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów w konstrukcji, masa własna R8 Spyder wynosi 1612 kg. Elektrohydrauliczny mechanizm otwiera i zamyka dach w czasie 20 sekund, do prędkości nieprzekraczającej 50 km/h. Tylną szybę, umieszczoną w przegrodzie między przedziałem pasażerskim a komorą silnika, można podnosić i opuszczać. W kabinie przeznaczonej dla 2 osób najważniejszy jest 12,3-calowy, w pełni cyfrowy Audi virtual cockpit, prezentujący kierowcy wszystkie informacje w postaci dokładnych grafik 3D.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki