Nowe Audi S6 i S6 Avant. Premiera we Frankfurcie

2011-09-05 8:01

Za kilka dni we Frankfurcie Audi zaprezentuje publiczności po raz pierwszy swoje nowe modele „S”. Audi zmieniło oblicze modeli S6 i S6 Avant. Ich nowy silnik V8 Biturbo o pojemności czterech litrów łączy potężną siłę z niskim zużyciem paliwa. Audi S6 i S6 Avant wykorzystują nowy silnik TFSI o mocy 420KM. Nowe Audi S6 i S6 Avant trafią do salonów sprzedaży wiosną 2012 roku. Ceny jeszcze nie są znane.

Nowe Audi S6 i S6 Avant wykorzystują nowy silnik TFSI o mocy 420KM. Ta 8-cylindrowa , widlasta jednostka z podwójnym doładowaniem rozwija stały moment obrotowy 550 Nm i przyspiesza S6 od zera do 100 km/h w 4,8 sekundy. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Jednostka 4.0 TFSI przenosi stosowaną przez Audi strategię downsizingu do klasy samochodów  o wyczynowych możliwościach. W porównaniu z silnikiem z poprzedniego modelu, bezsprężarkowym V10 o pojemności 5,2 litra, nowa jednostka pozwala na jeszcze bardziej sportowe osiągi przy spalaniu niższym nawet o 25 procent. W S6 średnie zużycie paliwa wynosi 9,7 litra na 100 km.

Przeczytaj koniecznie: Cruze. Najpopularniejszy Chevrolet na świecie

W Audi S6 i S6 momenty napędowe silnika przenoszone są przez siedmiobiegową przekładnię S tronic, niezwykle szybko zmieniającą przełożenia. Stały napęd na wszystkie koła quattro wykorzystuje samoblokujący centralny mechanizm różnicowy z selektywnym sterowaniem momentem poszczególnych kół. Na życzenie system ten może być uzupełniony sportowym mechanizmem różnicowym, rozdzielającym w sposób aktywny siły napędowe między tylne koła. Oba modele wyposażone są seryjnie w adaptive air suspension sport. Sztywno dostrojone zawieszenie pneumatyczne ze zmiennym tłumieniem drgań obniża nadwozie o dziesięć milimetrów.

Patrz także: Audi A8 hybrid. Debiut w 2012 roku

Duży wpływ na dynamikę Audi S6 i S6 Avant mają nadwozia. Są one bardzo lekkie, ponieważ w około 20 procentach wykonano je z aluminium. Audi S6 waży 1895 kilogramów, a S6 Avant 1950 kilogramów. Mierzące 4931 milimetrów S6 jest o 16 milimetrów dłuższe, niż A6. Długość S6 Avant to 4934mm. W tym przypadku różnica wynosi 8 milimetrów. Oba modele można rozpoznać po całym szeregu detali stylistycznych. Na osłonie chłodnicy Singleframe znajdują się aluminiowe aplikacje, poziome podwójne listwy są chromowane. Kolejna chromowana listwa zdobi przedni zderzak. Obudowy lusterek zewnętrznych wykonane są z aluminium, a progi mają wyraźnie zaznaczony profil.

>>> Audi S6 2007 r. – cena od 109 tys. zł

Nowe Audi S6 i S6 Avant trafią wiosną 2012 roku do salonów z bogatym wyposażeniem seryjnym. Obejmuje ono między innymi reflektory ksenonowe plus ze światłami na każdą pogodę, tylne światła w technice LED, elektromechaniczny hamulec postojowy i komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem, MMI Radio plus ze złączem Bluetooth i Audi Sound system z dziesięcioma głośnikami. W nowych modelach „S” dostępne są liczne opcje wyposażenia. Są to między innymi diodowe reflektory, adaptive light, oświetlenie ambientowe, komfortowy kluczyk, wyświetlacz head-up, asystent parkowania „plus” z kamerami obserwującymi otoczenie samochodu, elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika – na życzenie z czujnikami, a także komfortowe siedzenia z funkcją wentylacji i masażu. Model Avant, można zamówić także z panoramicznym szklanym dachem.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają