Kilka tygodni swoją europejską premierę zaliczyła piąta generacja Mitsubishi L200. Auto przez ten czas zdążyło już zdobyć tytuł pick-upa roku 2015 w plebiscycie znanego brytyjskiego tygodnika motoryzacyjnego.
Zobacz też: TEST Mitsubishi Space Star 1.2: diamencik z potencjałem
Nowe L200 zostało zbudowane na tradycyjnej ramie i posiada spore możliwości jazdy w terenie. Auto występuje w dwóch wersjach nadwoziowych: Club Cab i Double Cab i jest niezwykle ważnym produktem dla firmy Mitsubishi Motors Corporation. Planowana sprzedaż na 150 rynkach krajowych ma osiągnąć pułap 200 tys. sztuk roczni.
Do napędu wozu służy całkiem nowy motor o pojemności 2.4 litra. Przewidziano jego dwie wersje: 153-konną (380 Nm) i 180-konną (430 Nm). Za przeniesienie napędu na koła może odpowiadać 6-biegowa przekładnia manualna lub skrzynia automatyczna. Producent chwali się, że dzięki nowej jednostce udało obniżyć się emisję CO2 o 17% do 169 g/km.