SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Nowe Porsche 911 GT3: na drogę i na tor

Nowe Porsche 911 GT3: na drogę i na tor

07.03.2017, godz. 12:20
2018 Porsche 911 GT3
2018 Porsche 911 GT3 foto: Porsche

Porsche 911 GT3 zapewnia osiągi wprost ze świata wyścigów, ma systematycznie lekką konstrukcję i dostarcza niefiltrowanych wrażeń z jazdy. W nowej generacji radykalnego modelu 911 połączenie między codzienną jazdą i torem wyścigowym staje się jeszcze bardziej intensywne.

Serce auta to wysokoobrotowy 4-litrowy wolnossący silnik typu bokser genrujący moc 500 KM, który praktycznie nie różni się od stosowanego motoru w rasowym samochodzie wyścigowym 911 GT3 Cup. Ze standardową 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową (PDK), specjalnie dopasowaną do użytku w GT, dwuosobowy samochód z zatankowanym do pełna zbiornikiem paliwa waży 1430 kg i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 318 km/h. Dla zwolenników purystycznego, surowego prowadzenia Porsche oferuje 911 GT3 także z 6-stopniową skrzynią manualną. W takiej wersji przyspieszenie do "setki" trwa 3,9 s, a prędkość maksymalna dochodzi do 320 km/h.

Zobacz też: Porsche Panamera Sport Turismo - turbokombi

Przeprojektowane podwozie ze skrętną tylną osią, blokadą tylnego dyferencjału i systematyczna redukcja masy zostały zestrojone specjalnie, by moc silnika zamienić na wyśmienitą dynamikę jazdy. Auto jest osadzone o 25 mm niżej w stosunku do 911 Carrera S. Opracowana na tym samym torze i produkowana na tej samej linii produkcyjnej, co modele wyścigowe, już po raz kolejny motorsportowa technologia Porsche trafia do cywilnego auta sportowego.

Na karoserii auta dominuje tylne aerodynamiczne skrzydło wykonane z włókien węglowych. Lekki przedni pas i przedni spojler zostały dodatkowo zoptymalizowane pod kątem jeszcze lepszego przepływu powietrza. Udoskonalenia aerodynamiki są widoczne również w tylnej partii nadwozia z otworami wydechowymi oraz nowym dyfuzorze. We wnętrzu pojawiła się sportowa kierownica o średnicy 360 mm (pochodzi z modelu 918 Spyder). Na kierowcę i pasażera czekają sportowe fotele z wydatniejszym podparciem bocznym i mechaniczną regulacją wzdłużną. Ustawienie wysokości i oparcia odbywa się elektrycznie.

Źródło: Porsche
autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: