SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Nowe Porsche 911 GT3 RS: bezkompromisowa wyścigówka na tor i ulicę

Nowe Porsche 911 GT3 RS: bezkompromisowa wyścigówka na tor i ulicę

03.03.2015, godz. 13:09
2015 Porsche 911 GT3 RS
2015 Porsche 911 GT3 RS foto: Porsche

Porsche po raz kolejny przełamuje barierę dzielącą samochody sportowe i wyścigowe. Nowe Porsche 911 GT3 RS to maksymalny zakres technologii ze świata sportów motorowych, jakim może obecnie dysponować dopuszczone do ruchu 911.

Liczne modyfikacje zespołu napędowego, zoptymalizowana aerodynamika oraz lekka konstrukcja Porsche GT3 RS zapewniają mu osiągi jeszcze lepsze od 911 GT3.

Do napędu 911 GT3 RS służy największa i najmocniejsza wolnossąca jednostka z bezpośrednim wtryskiem benzyny w gamie modelu 911. To 4-litrowy, 6-cylindrowy bokser o mocy 500 KM (368 kW) oraz 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Specjalnie opracowana przekładnia PDK przekazująca moc na koła z tyłu, pozwala osiągnąć 100 km/h w czasie 3,3 s, a od 0 do 200 km/h auto rozpędza się w 10,9 s. Podwozie dostało skrętne koła tylnej osi oraz blokady tylnego mechanizmu różnicowego Porsche Torque Vectoring Plus z całkowicie
zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Jest też szerszy rozstaw przednich i tylnych kół.

Zobacz też: Porsche Cayman GT4: ekstremalna propozycja na podzespołach 911 GT3

Konstrukcja wozu (karoseria pochodzi z modelu 911 Turbo) jest bardzo lekka co ma przełożenie na osiągi. Dach wykonano z magnezu, do produkcji pokryw silnika i bagażnika oraz przednich błotników posłużyły tworzywa sztuczne wzmacniane włóknem węglowym. Wiele innych podzespołów wykonano przy użyciu alternatywnych materiałów. W rezultacie odmiana GT3 RS waży 1420 kg (około 10 kg mniej od 911 GT3). Wyczynowy status podkreślają zarezerwowane dla wersji RS dodatki aerodynamiczne – nisko zawieszony przedni spojler oraz wielkie tylne skrzydło. Charakterystycznym elementem są unikalne wloty powietrza przy przednich nadkolach, służące do zwiększenia docisku przedniej osi.

Porsche 911 GT3 RS z czasem okrążenia Północnej Pętli toru Nurburgring równym 7 minut i 20 sekund, pobiło historyczny wynik supersportowego modelu Carrera GT (7 minut i 29 sekund). Cena Porsche 911 GT3 RS została w Polsce ustalona na kwotę startującą od 887 600 PLN.

Źródło: Porsche
autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: