SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Nowe Porsche Boxster Spyder: sport w klasycznym wydaniu

Nowe Porsche Boxster Spyder: sport w klasycznym wydaniu

01.04.2015, godz. 10:53
2015 Porsche Boxster Spyder
Porsche Boxster Spyder foto: Porsche

Na pojawienie się tego auta czekano od dawna. Niemiecka marka nareszcie oficjalnie prezentuje produkcyjne Porsche Boxster Spyder, czyli odmianę z unikatową pokrywą silnika, z charakterystycznie ukształtowanymi aerodynamicznymi garbami.

Boxster Spyder to model upodobniony nieco do Caymana GT4. Z zewnątrz widać przykładowo takie same zderzaki, czy obręcze ze stopów lekkich co w odmianie z zamkniętą karoserią. Elementem jakiego nie znajdziemy w żadnym innym aucie jest za to unikatowa pokrywa tylnej części nadwozia. Dla obniżenia masy własnej dach to klasyczny materiałowy mechanizm składany ręcznie. Elektryka dopiero pojawia się przy spoilerze, który wysuwa się automatycznie z zakończenia klapy.

Sportowe właściwości samochodu czuć już po zajęciu miejsca w kabinie. Kierownica ma średnicę zaledwie 360 mm, podstawowo auto nie ma zainstalowanej klimatyzacji ani żadnego zestawu nagłaśniającego. Takie elementy jak Porsche Communication Management (PCM) mogą być zainstalowane na życzenie bez żadnej dopłaty. Prześwit wersji Spyder jest niższy o 20 mm w stosunku do konwencjonalnego Boxstera, a tarcze hamulcowe mają większą średnicę.

Sprawdź też: Nowe Porsche 911 GT3 RS: wyścigówka na tor i ulicę

Porsche Boxster Spyder jest napędzane 6-cylindrowym silnikiem typu boxer. Jednostka o pojemności 3.8 litra rozwija moc 375 KM. Siła ta zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 s, a rozwijana prędkość maksymalna dochodzi do 290 km/h. Średnie zużycie paliwa obiecane przez producenta to 9,9 l/100 km.

Nowy Boxster Spyder debiutuje na Salonie Samochodowym w Nowym Jorku. Sprzedaż auta startującego od kwoty 79 945 euro, rozpocznie się w Niemczech już w lipcu.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: