Nowe Porsche Cayenne Turbo S: wyczynowiec wśród SUV-ów - FOTO

2015-01-14 12:14

Porsche Cayenne Turbo S pojawia się w nowej odsłonie. Auto z potężnym 570-konnym silnikiem 4.8 V8 i dwiema turbosprężarkami zintegrowanymi z kolektorami wydechowymi, to prawdziwy mocarz wśród dużych SUV-ów.

Porsche Cayenne Turbo S to kolejna premiera na targach Detroit 2015. Ta topowa odmiana sportowego SUV-a chwali się zmodernizowanym 4.8-litrowym silnikiem V8 biturbo. Dostarczana moc to 570 KM oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego (to o 20 KM i 50 Nm więcej niż w poprzedniku). Zawieszenie zestrojono pod kątem jak najlepszej dynamiki jazdy. Zastosowanie turbosprężarek zintegrowanych z kolektorami wydechowymi zapewnia jeszcze bardziej spontaniczną reakcję na gaz. SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s (poprzednik 4,5 s), a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 284 km/h.

Wysoka moc i szeroka gama systemów wspomagających sprawiają, że na pokonanie Północnej Pętli toru Nurburgring nowe Cayenne Turbo S potrzebuje dokładnie 7 minut, 59 sekund i 74 setnych, co jest rekordem wśród SUV-ów. Standardowe wyposażenie obejmuje kompozytowo-ceramiczne hamulce Porsche Composite Ceramic Brake (PCCB) z 420-milimetrowymi przednimi tarczami, i po raz pierwszy 10-tłoczkowymi zaciskami. Z tyłu zamontowano tarcze o średnicy 370 mm oraz 4-tłoczkowe zaciski.

Zobacz też: Porsche 911 Targa 4 GTS uzupełnia rodzinę mocnych modeli - WIDEO

Aktywny system kontroli przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), ogranicza skłonności karoserii do wychylania się już na wejściu zakrętu. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) dodatkowo zwiększa dynamikę jazdy i stabilność poprzez przyhamowywanie lewego lub prawego tylnego koła. Aktywny napęd na obie osie Porsche Traction Management (PTM) na stale napędza tylne koła, a jednocześnie może w pełni dowolnie kierować moment obrotowy do kół przedniej osi.

Atletyczne rysy Cayenne Turbo S podkreślają 21-calowe obręcze typu 911 Turbo z czarnymi krawędziami, lakierowane na czarno oprawy wlotów powietrza i obudowy lusterek, spojler dachowy i osłony nadkoli w kolorze karoserii, a także LED-owe reflektory z układem Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Wykończone skórą wnętrze - po raz pierwszy w tonacji czarno-kremowej - wyróżnia się crestem Porsche wytłoczonym na zagłówkach foteli oraz elementami ozdobnymi z włókien węglowych.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki