Francuska marka postanowiła zrealizować promocyjne zdjęcia swojej nowości w Warszawie i okolicach. Z tego powodu pierwsze polskie egzemplarze nowego Renault Megane sedan zostały zarejestrowane przez polską centralę i wyjechały na drogi. Na oficjalnych fotografiach można zobaczyć auta na warszawskiej starówce, przejeżdżające przez Most Świętokrzyski, w plenerze w Płocku oraz w okolicach Serocka.
Megane sedan to przede wszystkim starannie wymodelowana 4-drzwiowa sylwetka. Nadwozie posiada łagodnie opadającą linię dachu, która zgrabnie łączy się z wyciągniętym kufrem. Szeroki słupek C uformowano w ciekawy sposób, dodając wytłoczony wyraźny detal ozdoby. Klapa bagażnika dostała lampy upodobnione do tych z modelu Talisman, a wszystko zakończono ładnie ukształtowanym zderzakiem. Pojemność przestrzeni bagażowej jest bardzo duża - kufer połknie aż 508 litrów ładunku.
Czytaj: TEST Opel Astra vs. Renault Megane: kompaktowy pojedynek
Przód samochodu to dobrze już znany styl przejęty z hatchbacka. Podobnie wnętrze nie będzie się niczym wyróżniać. Bogatsze modele dostaną dotykowy wyświetlacz multimediów, skórzaną tapicerkę i rozbudowane systemy wsparcia. Pod maską ulokowano silniki znane z hatchbacka. Benzyniaki to 1.6 SCe 115 KM, 1.2 TCe 100 KM lub 1.2 TCe 130 KM. Motory wysokoprężne 1.5 dCi pojawią się w wariantach 90 KM i 110 KM, a większy 1.6 dCi dostarczy 130 KM. Napęd na koła trafiać będzie poprzez 6-biegowe przekładnie manualne, a w przypadku mocniejszych diesli i benzyniaków za sprawą skrzyń zautomatyzowanych EDC.
Renault Megane w wersji sedan będzie produkowane w Turcji. Auto ma trafić na 20 rynków świata. Polski cennik i specyfikacja auta na razie nie są znane.