Nowe silniki w modelach BMW: cylindrowa rewolucja

2015-05-13 18:18

BMW coraz mocniej poddaje się współczesnym trendom, które nakazują konstruowanie coraz mniejszych silników. Latem 2015 w większości modeli pojawią się nowe jednostki napędowe. Ma być przede wszystkim bardziej ekologicznie.

Bawarczycy słynęli do tej pory ze stosowania dużych silników, których moc przekazywana była na tylną oś. Trend wprowadzania motorów, gdzie napędzane są przednie koła, rozpoczął się jakiś czas temu, a teraz zatacza coraz szersze kręgi. Zmiany jednostek napędowych dotkną większość modeli. Zacznijmy od Serii 1.

Zobacz też: TEST BMW 2 Active Tourer 225i: odważny krok Bawarczyków

W przypadku tego auta, pod maską wersji 118i zawita 3-cylindrowy benzyniak o pojemności 1.5 l i mocy 136 KM. Obiecywane jest przyspieszenie do 100 km/h w 8,5 sekundy, co zapowiada się bardzo obiecująco. W Serii 2 Coupe i Cabrio, wersje 218d i 225d, współpracować będą z 2-litrowymi dieslami o mocach 150 KM i 224 KM. W wersji M235i umożliwione zostanie zamówienie napędu na cztery koła xDrive. Do oferty BMW Serii 2 Grand Tourer trafią trzy nowe silniki: 102-konny benzyniak (216i), 3-cylindrowy diesel o mocy 95 KM (214d) i 190-konny "ropniak" (220d).

Nie przegap: TEST BMW X4 35i xDrive M Sport: szybki indywidualista

BMW Serii 3 Gran Tourismo i Serii 4 w wersjach 318d i 320d będą napędzane 150- lub 190-konnymi dieslami. W dopiero co odświeżonej 3-ce pojawi się również wspomniany model 340i z 3-litrowym benzyniakiem o mocy 326 KM. Dodatkowo 320i będzie miało 184 KM, a 318d – 150 KM. Oferta napędu xDrive obejmie następujące wersje BMW Serii 3: 320i, 330i, 340i, 318d, 320d i 330d. Dodatkowo, nowym silnikiem "obdarowane" zostanie BMW X5. Model 25d otrzyma jednostkę napędową o mocy 231 KM i 500 Nm momentu obrotowego.

Wszystkie zmiany powinny trafić do cenników latem 2015 roku.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki