Nowe Subaru WRX STI 2015: pierwszy przeciek - ZDJĘCIA

2014-01-09 11:39

Tradycja połączona z nowoczesnością - tak pokrótce można opisać najnowszą odsłonę Subaru WRX STI. Auto o sylwetce sedana z wielkim spoilerem na klapie, z wyglądu odnosi się do klasycznej sportowej Imprezy STI, ale pod względem wizualnych detali i techniki, to już współczesny majstersztyk.

Subaru w Stanach Zjednoczonych już za kilka dni zaprezentuje najnowsze wcielenie modelu WRX STI. Auto swój debiut zaliczy na Salonie Samochodowym w Detroit - pierwszych ważnych targach motoryzacyjnych nowego 2014 roku.

WRX STI w porównaniu ze słabszą odmianą WRX, wygląda jeszcze bardziej agresywniej. Wloty powietrza są większe, błotniki podobnie napompowane, a klapa bagażnika dorobiła się spoilera. Poza tym jest ten sam grill z plejadami w logo, czy przymrużone reflektory wyposażone we wstęgi LED-owych świateł do jazdy dziennej. Z tyłu wkomponowano w zderzak wyrazisty dyfuzor z podwójnym układem wydechowym. STI pozbawione nazwy Impreza w oznaczeniu, bezpośrednio jednak nawiązuje do klasyka. Model pokazany na pierwszych fotografiach przed premierą, został pomalowany tradycyjnym niebieskim kolorem, a obręcze ze stopów lekkich wykończono charakterystycznym złotym lakierem.

Zobacz: Bardziej ekskluzywne Subaru BRZ Premium Sport - ZDJĘCIA

Słabsze Sub­a­ru WRX jest na­pę­dza­ne 4-cy­lin­dro­wym boxerem o po­jem­no­ści 2-li­trów, który ge­ne­ru­je 268 KM mocy i 349 Nm mo­men­tu ob­ro­to­we­go. Odmiana WRX STI jest mocniejsza, ale na razie jeszcze dokładnie nie wiadomo, jaką siłą napędową legitymuje się to auto. Nieoficjalnie mówi się, że wersja STI otrzymała 2.5-litrowy motor rozwijający 300 KM. Poza tym napęd przekazywany jest na obie osie za pośrednictwem sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów. Opcjonalnie będzie zapewne dostępny automat CVT.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki