Nowe Volvo XC90: cena w Polsce, pierwsze WIDEO promocyjne i crash test

2014-08-27 17:15

Volvo na zamkniętej prezentacji w Sztokholmie po raz pierwszy pokazało swój flagowy model – nowe Volvo XC90. Samochód jest bardzo nowoczesny, ma spełniać najwyższe normy dotyczące bezpieczeństwa, został od podstaw zaprojektowany w Szwecji i tam też będzie produkowany.

Po 12-letniej produkcji pierwszej generacji modelu XC90, przyszedł czas na jego następcę. Reprezentacyjny, duży SUV szwedzkiej marki jest wielkim krokiem naprzód w porównaniu do dotychczasowej generacji, i prezentuje nowy kierunek stylistyczny, jaki w najbliższych latach obejmie skandynawska marka. Premiera XC90 stanowi początek nowego rozdziału także pod względem bezpieczeństwa i wykorzystania nowych technologii mechanicznych i elektroniki.

Czytaj też: Dużo szczegółów o nowym Volvo XC90 - SUV bezpieczny jak nigdy dotąd

Nowe Volvo XC90 jest większe od swojego poprzednika. Mierzy 4950 mm długości, 2010 mm szerokości, a rozstaw osi 2984 mm przekłada się na dużą przestrzeń w kabinie. Samochód ma trzy rzędy pełnowymiarowych, oddzielnych siedzeń. Prześwit podwozia wynosi niemal 24 cm, lub nawet 28 cm w opcjonalny układ regulowania wysokości zawieszenia. Auto waży od 2000 do 2030 kg (w zależności od wersji silnikowej i wyposażenia).

Nowe Volvo XC90 - dostępne silniki

Pod maską XC90 znajdą się wyłącznie czterocylindrowe silniki o pojemności dwóch litrów. Przez pierwszych kilka miesięcy sprzedaży Volvo XC90 będzie dostępne wyłącznie w dwóch wersjach silnikowych: D5 AWD 225 KM i 470 Nm (przyspieszenie 0-100 km/h w 7,8 s) oraz T6 AWD 320 KM i 400 Nm (przyspieszenie 0-100 km/h w 6,9 s).

Patrz też: Nowe Volvo XC90 2015: Mamy oficjalne zdjęcia wnętrza - GALERIA

Następnie do oferty dołączą pozostałe odmiany, w tym przednionapędowy Diesel D4 190 KM, benzynowy T5 254 KM oraz hybrydowy T8 o mocy niemal 400 KM (przyspieszenie 0-100 km/h w 5,9 s). W wersjach AWD znajdzie się układ Haldex piątej generacji. Wszystkie auta XC90 będą dostępne wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.

Nowe Volvo XC90 - cena w Polsce

Nowe XC90 nie będzie występowało w podstawowej wersji wyposażenia Base. Najtańszym modelem w gamie będzie przednionapędowy XC90 D4 z ośmiostopniowym automatem wyceniony na 229 900 zł. Wersja D5 AWD będzie wymagała stosunkowo niewielkiej dopłaty i zapewne będzie najczęściej wybieraną konfiguracją na wielu europejskich rynkach, w tym także w Polsce. Najdroższe będą doskonale wyposażone samochody z limitowanej serii First Edition. Powstanie ich tylko 1927 sztuk. W Polsce XC90 D5 AWD First Edition będzie dostępny za 408 000 zł. Na pełny cennik trzeba poczekać, bo Volvo opublikuje go dopiero na początku października.

WIDEO - tak prezentuje się nowe Volvo XC90 drugiej generacji

WIDEO - crash test Volvo XC90 2015

Nadrzędną zasadą w Volvo jest i musi pozostać wysoki poziom bezpieczeństwa. Nowe XC90 ma spełniać w tym zakresie najwyższe normy. Tak wygląda crasch test najnowszej generacji.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki