SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Nowy Ford GT – szybszy od konkurencji, ale czy lepszy?

Nowy Ford GT – szybszy od konkurencji, ale czy lepszy?

25.01.2017, godz. 13:25
Ford GT 2016
Ford GT 2016 foto: Ford

Po długim okresie oczekiwania przyszedł czas na oficjalne dane. Ford GT staje w szranki z supersamochodami pokroju McLarena i Ferrari, choć jego silnik jest zdecydowanie mniejszy i ma tylko 6 cylindrów.

Ford GT nie był priorytetowym zadaniem pracowników firmy, lecz końcowy efekt robi wrażenie. Pod maską GT znajdziemy silnik V6 z rodziny Ecoboost o pojemności 3,5 litra, który dzięki zmiennym fazom rozrządu oraz podwójnemu doładowaniu może pochwalić się mocą 656 koni mechanicznych oraz momentem obrotowym na poziomie 746 niutonometrów.

Zobacz też: Tak zmienił się Ford Mustang - lifting VI generacji

Co ciekawe, producent nie podzielił się informacjami na temat czasu na 400 metrów lub też sprintu do stu kilometrów na godzinę. Ujawnił jednak, że Ford GT został zestawiony na torze z McLarenem 675LT oraz Ferrari 458 Speciale i na nieco ponad dwuminutowym odcinku zdobył przewagę wynoszącą jedną sekundę. Ford waży aż 1385 kilogramów (na „sucho”), czyli jest nieco cięższy niż McLaren i to pomimo zastosowania np. felg z włókna węglowego.

Na pewno w uzyskaniu takiego rezultatu na torze pomogło niezależne zawieszenie z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, które pozwalają obniżyć auto o 51 milimetrów do jazdy torowej. Firma Michelin z kolei przygotowała opony Pilot Sport Cup 2 o rozmiarze 245/35 R20 z przodu oraz 325/30R20 z tyłu. Prędkość maksymalna auta to 250 kilometrów na godzinę (ograniczona elektronicznie).

Czy wiesz jak konfiguruje się supersamochody?

Produkcję przewidziano na 250 egzemplarzy rocznie. Warto zauważyć, że cena Forda GT to około 450 000 dolarów, podczas gdy konkurencyjnego McLarena można już kupić za 100 000 dolarów mniej...

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Mateusz Lubczański zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: