SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Nowy Ford Ka nareszcie w Europie! Nazywa się KA+

Nowy Ford Ka nareszcie w Europie! Nazywa się KA+

08.06.2016, godz. 14:07
Ford KA+
Ford KA+ foto: Ford

Ford wprowadza do Europy nową generację swojego najmniejszego modelu. Dobrze znany i lubiany na Starym Kontynencie Ford Ka znacznie urósł, dorobił się dodatkowej pary drzwi i otrzymał nową nazwę KA+. Maluch na tle poprzednika ma znacznie bardziej przestronniejsze wnętrze oraz o wiele dynamiczniejsze właściwości jezdne.

Ford KA+ zajmujący w gamie niewielkich aut Forda miejsce obok bestsellerowej Fiesty, będzie oferowany europejskim klientom w przystępnej cenie, ma prezentować wysoką jakość wykonania oraz dysponować bogatym wyposażeniem.

Nowy Ford KA+ jest 5-drzwiowym hatchbackiem zbudowanym w oparciu o opracowaną przez Forda globalną platformę przeznaczoną dla niewielkich aut. Nadwozie mierzy 3929 mm, rozstaw osi wynosi 2489 mm, masa własna to minimum 1009 kg, a wnętrze pomieści nawet pięcioro pasażerów. Ford KA+ jest nieznacznie krótszy od Fiesty, a jednocześnie o 29 milimetrów od niej wyższy, co pozwoliło inżynierom stworzyć optymalnie rozplanowany przedział pasażerski z dużą ilością miejsca nad głową z przodu oraz największą w klasie ilością miejsca na nogi z tyłu. Bagażnik zmieści 270 litrów. Kanapa składa się w proporcji 60/40. Ciekawym wyposażeniem jest stacja dokująca MyFord Dock umieszczona w konsoli środkowej, która pozwala na zamocowanie i naładowanie przenośnych urządzeń - telefonu komórkowego czy systemy nawigacji satelitarnej.

Zobacz też: TEST Ford Ka 1.2 Trend+: Niska cena czyni cuda

W nowym Fordzie KA+ oferowana jest uproszczona gama silnikowa stworzona w oparciu o nową, wydajną jednostkę benzynową 1.2 Duratec. Motor będzie dostępny w dwóch wersjach mocy 70 KM i 105 Nm oraz 85 KM i 112 Nm. Silnik wykorzystuje system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT). Jednostka 1.2 została połączona z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, która wpływa też na niskie zużycie paliwa. Do uzyskania wysokiej wydajności paliwowej przyczynia się system odzyskiwania energii z hamowania lub swobodnego toczenia, a także opony o ograniczonych oporach toczenia. Obie wersje silnikowe emitują 114 g/km CO2 i zużywają średnio 4,9 l/100 km.

Wszystkie odmiany Forda KA+ wyróżniają się chromowanymi wykończeniami osłony chłodnicy, a także zderzakami, klamkami drzwi i lusterkami zewnętrznymi polakierowanymi w kolorze nadwozia. Seryjne wyposażenie Forda KA+ posiada: klimatyzację manualną, system multimedialny SYNC z układem AppLink, system inteligentnego kluczyka MyKey, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka zewnętrzne, centralny zamek z pilotem, system bezpieczeństwa z sześcioma poduszkami powietrznymi, układ ESC z systemem Hill Start Assist, ogranicznik prędkości Speed Limiter oraz system Ford Easy Fuel.

Cena Forda KA+ nie jest jeszcze znana. Zamówienia na ten model od europejskich klientów będą przyjmowane od lipca, a pierwsze dostawy rozpoczną się jeszcze w tym roku.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: