Nowy Lexus IS po liftingu w polskich salonach - poznaj pełny CENNIK

2016-10-31 9:37

Debiutująca w 2013 r. trzecia generacja Lexusa IS, wiosną tego roku przeszła istotny lifting. Teraz przyszedł czas na wprowadzenie tego modelu do Europy. Ekskluzywny japoński sedan aktualnie zastępuje w salonach wersję sprzed modernizacji. Cena za samochód w promocji rozpoczyna się od 154 900 zł.

W Polsce trwają przedpremierowe prezentacje nowego Lexusa IS. Zmiany stylistyczne, których celem było wyostrzenie rysów i podkreślenie sportowej smukłości samochodu, są łatwo dostrzegalne. Auto otrzymało nowe przednie światła LED, większe wloty powietrza, bardziej uwypukloną pokrywę silnika, przeprojektowany grill i zderzak. Charakter tyłu podkreślają wyraziste światła LED w kształcie trójwarstwowej litery L oraz wprowadzono chromowane wyloty rur wydechowych o przekroju w kształcie łzy. Gama kolorów została poszerzona o Deep Blue Mica (granatowy) i Graphite Black Glass Flake (czarny), a wykończeniem całości są nowe wzory felg aluminiowych.

We wnętrzu wzrok przykuwa ekran systemu multimedialnego, powiększony z 7 cali do 10,3 cala. Nowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości jest teraz wyraźniejszy i wygodniejszy w użyciu. Zmienił się także panel klimatyzacji, konsola centralna, tablica rozdzielcza i zegary. Wnętrze otrzymało nowe kolory – Nuance Black, Noble Brown i jasną kompozycję Chateau, która łączy odcień kości słoniowej z kolorem jasnoszarym.

Przeczytaj: Historia marki Lexus - poznaj najważniejsze fakty

Nabywcy będą mogli więc wybrać jeden z dwóch doskonałych zestawów audio: standardowy Lexus Display Audio z 7-calowym wyświetlaczem i funkcją Scout GPS Link, bądź system z nawigacją, ulepszonym sterownikiem Remote Touch, z nowym ekranem o przekątnej 10,3 cala oraz systemem audio Mark Levinson® Premium Surround z 15 głośnikami o łącznej mocy 835 watów.

Zmodernizowano także wyposażenie, aktualizując listę elektronicznych asystentów kierowcy, czynnie czuwających nad bezpieczeństwem pasażerów. Ważną nowością jest pakiet Lexus Safety System+, który zawiera system zapobiegający najechaniu na pojazd poprzedzający, zderzeniu z pieszymi lub innymi przeszkodami (PCS) z funkcją automatycznego hamowania, system ostrzegania i korygowania toru jazdy po nieumyślnym opuszczeniu pasa ruchu (LDA), automatyczne światła drogowe (AHB) a także aktywny tempomat radarowy i opcjonalnie monitor martwego pola lusterek wstecznych z funkcją ostrzegania o poprzecznym ruchu podczas cofania (Rear Cross Traffic Alert).

Sprawdź też: TEST Lexus RC 200t F Sport: wcale nie taki sportowy

Gama silników pozostaje bez zmian. Lexus IS 200t z napędem na tylną oś jest wyposażony w 4-cylindrowy rzędowy silnik 2.0 z turbodoładowaniem twin-scroll i intercoolerem, który współpracuje z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Silnik ten niedawno wszedł na rynek, wprowadzając wiele innowacyjnych technologii, takich jak Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW), który umożliwia przełączanie cyklu Otto na cykl Atkinsona. Auto osiąga moc 245 KM przy 5800 obr./min. i 350 Nm mocy w zakresie od 1650 do 4400 obr./min.

Lexus IS 300h oferuje napęd hybrydowy o łącznej mocy 223 KM, składający się z silnika 2.5 DOHC z dual VVT-i o mocy 180 KM i momencie obrotowym 221 Nm, który wspiera silnik elektryczny o mocy 143 KM i 300 Nm, dostępnym od chwili ruszenia. Auto przyspiesza do "setki" w 8,3 s i zużywa średnio 4,2 l/100 km benzyny.

.
Lexus IS - polski CENNIK
.

wersja / silnik IS 200t
cena promocyjna
IS 300h
cena promocyjna
ELEGANCE
+ pakiet SENSE
178 800 zł
154 900 zł
192 800 zł
170 900 zł
F SPORT
+ pakiet GPS + czujniki parkowania
+ inteligentny kluczyk +reflektory full LED
214 900 zł
192 900 zł
228 800 zł
204 800 zł
F SPORT
+ pakiet GPS + pakiet FUJI + czujniki parkowania
+ inteligentny kluczyk +reflektory full LED
229 800 zł
206 400 zł
243 600 zł
218 200 zł

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki