SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Nowy Lexus LS na rok 2018 - debiut piątej generacji okrętu flagowego

Nowy Lexus LS na rok 2018 - debiut piątej generacji okrętu flagowego

10.01.2017, godz. 00:11
2018 Lexus LS piątej generacji
2018 Lexus LS piątej generacji foto: Lexus

Lexus LS - flagowy sedan ekskluzywnej japońskiej marki rozpoczął w 1989 roku historię Lexusa i wyznaczył zupełnie nowe kierunki w motoryzacji. Teraz w Detroit - miejscu gdzie 28 lat temu premierowo pokazano pierwszą generacją auta, debiutuje najnowsza piąta już odsłona limuzyny przeznaczonej do produkcji seryjnej.

Lexus LS na przełomie lat 80-tych i 90-tych zapoczątkował nową erę w motoryzacji. Był pierwszym tak ekskluzywnym modelem produkowanym przez Toyotę oraz pierwszym seryjnie produkowanym autem ze znaczkiem nowo powstałej marki Lexus. Pojazd prezentował wysoką jakość wykonania, był dynamiczny i komfortowy, a przy okazji zmienił podejście do klienta, przez oferowanie posiadaczom wyjątkowej obsługi w klasie premium.

Przeczytaj też: TEST Lexus GS F 5.0 V8: wymierający gatunek

Najnowszy Lexus LS to bardzo odważny stylistycznie samochód. W designie zewnętrznym oraz w projekcie kabiny wyraźnie przejawia się japońskie dziedzictwo projektowe i dalekowschodnia wizja luksusu. Pojazd jest dłuższy (5235 mm), szerszy (1900 mm) i niższy (1450 mm) od swego poprzednika, a jego sylwetkę nakreślono na wzór modelu coupe z charakterystycznymi dla marki akcentami wzorniczymi. Auto jest pierwszym sedanem marki z 6-segmentowym układem szyb bocznych. Jest również pierwszym sedanem Lexusa z szybami bocznymi płasko wkomponowanymi w słupki nadwozia.

Konstrukcję oparto o nową platformę GA-L, zaprojektowaną dla samochodów luksusowych. Tylnonapędowa płyta podłogowa zastosowana już w modelu LC 500, została wydłużona pod wymiary limuzyny i pozwala na wysoki poziom komfortu jazdy, z którego słyną flagowce Lexusa. W celu zachowania niskiego położenia środka ciężkości i odpowiedniego rozkładu mas, nowy LS oferowany będzie jedynie w wersji wydłużonej. Rozstaw osi mierzy 3125 mm, co daje +35 mm względem dotychczasowego LS, a masa własna auta została obniżona o 90 kg.

Nie przegap: TEST Lexus RC F 5.0 V8 477 KM Prestige: spektakl wrażeń

Istotnym czynnikiem wpływającym na aspekty dynamiczne jest nowa płyta podłogowa, która umożliwiła umieszczenie większości dużych mas, w tym silnika i osób w kabinie, możliwie jak najbliżej podwozia i blisko środka geometrycznego. W ten sposób uzyskano korzystniejsze położenie środka ciężkości samochodu. Specjalnie dla nowego modelu LS został skonstruowany od podstaw 3.5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Rozwijana moc wynosi 415 KM i 600 Nm, a czas rozpędzania od 0 do 100 km/h trwa około 4,5 sekundy wersji z napędem 4x4.

Moc na koła przekazuje hydrokinetyczna 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, wcześniej debiutująca w LC 500. Duża rozpiętość przełożeń realizowana przez dziesięć gęsto zestopniowanych biegów idealnie sprawdza się we wszelkiego rodzaju formach jazdy, zapewniając optymalne przełożenie w każdych warunkach. Kierowca ma możliwość dopasowywania sposobu reakcji układu napędowego, wybierając pomiędzy jego trybami pracy Normal, Sport i Sport+, a odpowiednio dopracowany odgłos silnika spotęguje sportowe doznania.

Wykończenie kabiny otrzymało bardzo luksusowe elementy. Wystarczy po prostu otworzyć drzwi, aby natychmiast doznać wrażenia, że widzi się wnętrze niepodobne do żadnego z dotąd spotykanych w samochodach luksusowych. Siedzenia mają nietypowy kształt i nawet 28-punktową elektryczną regulację ustawień foteli przednich, z funkcjami podgrzewania, chłodzenia i masażu. Interesująco ukształtowana deska rozdzielcza z wyświetlaczami informacyjnymi i rozbudowanymi multimediami, ma być ergonomiczna i ułatwiać operowanie wszelkimi funkcjami bez zmiany pozycji kierowcy. System audio Mark Levinson 3D ma zapewnić niezwykłe doznania akustyczne, a 24-calowy kolorowy wyświetlacz head-up display będzie pierwszym tego typu rozwiązaniem na rynku.

Wejdź: Dwa sposoby na hybrydę - TEST Infiniti Q70h & Lexus RC 300h

Dla tylnych miejsc przewidziano opcjonalne funkcje podgrzewania, chłodzenia oraz masażu. W wersji z oferowanym rozszerzonym pakietem luksusowym, pojawia się elektrycznie podnoszony podnóżek, a przestrzeń dla nóg jest największa spośród wszystkich wcześniejszych generacji modelu LS. W wersji z zawieszeniem pneumatycznym po raz pierwszy wprowadzono funkcję ułatwienia dostępu do samochodu. Po odblokowaniu drzwi przy użyciu elektronicznego kluczyka samochód się nieco podnosi i odchylają się boczne wyprofilowania fotela, ułatwiając kierowcy zajęcie miejsca za kierownicą.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: