SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Nowy McLaren 570S: oto brytyjska odpowiedź na Porsche 911

Nowy McLaren 570S: oto brytyjska odpowiedź na Porsche 911

31.03.2015, godz. 16:21
McLaren 570S
McLaren 570S foto: McLaren

McLaren zaprezentował oficjalnie mocnego rywala dla Porsche 911. McLaren 570S ma spore szanse odebrać kilku klientów koncernowi z Zuffenhausen. Zapowiada się ostra walka na argumenty.

Nazwa 570S nie jest przypadkowa. Dzięki zastosowaniu benzynowego silnika V8 z podwójnym doładowaniem (znanym z mocniejszego 650S) o pojemności 3.8 l, udało się uzyskać 570 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Już te dane robią spore wrażenie. Moc przenoszona jest na koła przy pomocy 7-biegowej skrzyni SSG. Pierwsze 100 km/h osiągane jest przez McLarena 570S w 3,2 sekundy. 200 km/h pojawi się na prędkościomierzu po 9,5 sekundach, a prędkość maksymalna to 328 km/h.

Takie wyniki udało się uzyskać dzięki niskiej wadze (1313 kg na sucho). Niską masę udało się uzyskać dzięki kompozytowej konstrukcji MonoCell, która waży 80 kg. Mierzące 4530 mm. długości, 2095 mm szerokości i 1202 mm wysokości McLaren 570S ma bardzo dobrze rozłożoną masę między przodem a tyłem - w stosunku 42:58. Nad skutecznym zatrzymaniem brytyjskiego auta czuwają ceramiczne hamulce ukryte za aluminiowymi felgami z oponami Pirelli P-Zero Corsa w rozmiarach 225/35 R19 (przód) i 285/35 R20 (tył).

Przeczytaj też: McLaren na wystawie Poznań Motor Show 2015! Modele 650S i 650S Spider w Polsce

W kwestii designu McLaren 570S jest podobny do większych i mocniejszych braci. Łatwo go rozpoznać jednak linia projektowa od razu budzi skojarzenia. Wewnątrz samochodu znajdziemy m.in. system multimedialny, w którego funkcjach możemy regulować część ustawień samochodu, wykończenie alcantarą i skórą Nappa, czy 12-głośnikowy zestaw Bowers & Wilkins o mocy 1280 watt.

McLaren 570S ma zadebiutować podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Marek Adamowicz zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: