NOWY Mercedes-Benz E63 AMG: Najszybsza limuzyna na świecie - ZDJĘCIA + WIDEO

2013-03-13 3:30

Mercedes-Benz zaprezentował odświeżoną i ekstremalnie szybką odmianę Klasy E - model E63 AMG. Auto zostało nie tylko odmłodzone wizualnie, ale przede wszystkim technologicznie. Dziś ten samochód to najszybsza limuzyna na świecie.

Z powodu groźnej konkurencji dla E63 AMG – mowa o najnowszym BMW M5 i Audi RS6, starzejąca się Klasa E musiała zostać natychmiast odświeżona. Konstruktorzy z niemieckiego Affalterbach, w odpowiedzi na zagrożenie ze strony konkurencji stworzyli najszybszego, seryjnie produkowanego sedana!

W standardowej odmianie modelu E63 AMG wzmocniono ośmiocylindrową jednostkę napędową o pojemności 5.5-litra o 32 konie mechaniczne i 20 Nm momentu obrotowego. Teraz E63 AMG ma w sumie 557 koni mechanicznych i aż 720 Nm. Dodatkowo potencjalny klient będzie miał możliwość wyboru wersji AMG S, która wyciśnie z silnika kolejnych 28 koni mechanicznych i aż 80 Nm. Podczas gdy standardowa odmiana E63 rozpędza się do pierwszej setki w 4,2 sekundy, model E63 AMG S zrobi to samo w niemal 3,6 sekundy! To z pewnością osiągi jakich nie powstydziłby się niejeden producent samochodów supersportowych. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Podstawowa wersja E63 AMG jest napędzana na oś tylną. Dodatkowo istnieje możliwość wyboru napędu na cztery koła. Model E63 AMG S jest standardowo wyposażony w inteligentny napęd 4MATIC. Moc generowana przez potężny silnik trafia na oś przednią i tylną z podziałem na 33 procent mocy z przodu i 67 procent z tyłu. Inżynierowie z AMG pomyśleli również o inteligentnym, trzystopniowym systemie ESP. Nie wiele zmieniło się w kwestii podwozia i zawieszenia. Auto wyjedzie na drogi na 19-calowych gumach Pirelli PZero - 255/35 z przodu oraz 285/30 z tyłu. Wraz ze sportowym zawieszeniem AMG otrzymamy auto z podobnym stylem jazdy jak model E63 AMG przed liftingiem.

>>> Mercedes-Benz Klasy E: CENA w POLSCE od 175 500 zł - pełny cennik - ZDJĘCIA <<<

Zgodnie ze sportowym motto marki najmocniejsza Klasa E oferuje w standardzie blokadę mechanizmu różnicowego osi tylnej. Dzięki temu pojazd może być bardziej dynamiczny w zakrętach. Nowością jest również siedmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów - AMG Speedshift MCT. W trakcie jazdy kierowca ma do wyboru cztery tryby pracy – COMFORT, SPORT, SPORT + i MANUAL. Dodatkowo specjalnie dla wersji E63 AMG S Mercedes zarezerwował opcjonalne, bardzo wydajne hamulce karbonowo-ceramiczne. Sportowy układ wydechowy w nowej Klasie E AMG wprowadzi niejednego miłośnika motoryzacji w zachwyt.

Nie można powiedzieć, że Mercedes nie zadbał o komfort podróżujących. W wyposażeniu znajdziemy najróżniejsze opcje poprawiające bezpieczeństwo pasażerów – czujniki parkowania, kamerki dookoła pojazdu, czy systemy awaryjnego hamowania. Dodatkowo producent głośników Bang&Olufsen zaprojektował specjalny system nagłośnienia dla modelu E63 AMG. Cena wersji podstawowej E63 AMG wyniesie około 435 000 złotych, zaś wersja E63 AMG S będzie dostępna za około 497 000 złotych! Należy wziąć pod uwagę fakt, iż Mercedes oferuje bardzo długą listę opcji dodatkowych. Jeśli zechcemy w pełni wyposażyć superlimuzynę, cena może podskoczyć nawet do około 700 tysięcy złotych. Standardowa odmiana E63 AMG napędzana na oś tylną będzie do nabycia w salonach już od kwietnia, zaś czteronapędowa wersja E63 AMG i E63 AMG S będzie dostępna od czerwca b.r.

WIDEO - tak jeździ i brzmi nowy Mercedes-Benz E 63 AMG

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki