Nowy Mercedes-Benz Klasy E Estate: czas na debiut wersji kombi - GALERIA i WIDEO

2016-06-07 2:18

Nowa generacja Mercedesa Klasy E pojawia się w wersji Estate. Model W213 został powiększony do bardziej rodzinnej odmiany kombi, w zgodzie z obowiązującym w Mercedesie kodem stylistycznym. Autu mimo śmiałych linii na nadwoziu nie brakuje dostojności i prestiżu.

Niemcy w zgodzie ze swoimi planami przedstawiają światu kolejnego całkiem nowego Mercedesa. Auto oparte o platformę MRA, cechuje się rozstawem osi mierzącym 2939 mm oraz długością osiągającą niemal 5 metrów. W wydłużonym tyle udało się wygospodarować aż 670 litrów przestrzeni bagażowej. Oparcia kanapy dzielą się w układzie 40:20:40, co ułatwia przewożenie niewymiarowych rzeczy, a po położeniu kanapy obszar przewozowy rośnie do 1820 litrów. Dla porównania Audi A6 Avant zmieści 565 l, a BMW Serii 5 Touring 560 l.

Przeczytaj: Nowy Mercedes-Benz Klasy E: pierwsza jazda hipersedanem

Pod maską montowane będą te same motory, które są dostępne w sedanie, dlatego nie zabraknie topowych wariantów nacechowanych sportem. W gamie są trzy diesle: E200d 150 KM, E220d 194 KM i E350d 3.0 V6 258 KM. Cztery silniki benzynowe to: E200 184 KM, E250 211 KM, E400 4Matic 3.5 V6 333 KM oraz E43 AMG 4Matic z silnikiem 3.0 V6 dostarczającym 400 KM (przyspieszenie 4,7 do "setki"). Podstawowa skrzynia to automat 9G-Tronic. Układ podwozia otrzymał regulowany system wysokości zawieszania, czy opcjonalną pneumatykę adaptacyjną z elektronicznie regulowaną siłą tłumienia i wysokości prześwitu. Napęd trafia na tył, a opcjonalnie będzie można wybrać napęd na cztery koła 4Matic.

W kabinie zapanowało świeże podejście do luksusu i wygody. W wykończeniu wykorzystano najlepsze materiały, a konsola centralna zawiera podobnie jak w Klasie S duży 8,4-calowy wyświetlacz systemu rozrywki, i w pełni elektroniczne zegary o przekątnej 12,3 cala. W projekcie są też okrągłe dysze kanałów powietrznych, ozdobne podświetlanie poszyć, dwie sekcje przełączników w konsoli, czy nowatorski sterownik systemami i wybierak przełożeń automatycznej skrzyni zlokalizowany w tunelu środkowym. Innowacyjne jest zastosowanie dotykowych przycisków na kierownicy, które mają pozwalać na sterowanie niektórymi funkcjami za pomocą gestów.

Zamówienia na nowego Mercedesa klasy E Kombi będzie można składać już latem. Pierwsze samochody trafią do klientów pod koniec roku.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki