SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Nowy Mercedes-Benz Klasy E na rok 2013 OFICJALNIE - Informacje, silniki, dane techniczne - ZDJĘCIA

Nowy Mercedes-Benz Klasy E na rok 2013 OFICJALNIE - Informacje, silniki, dane techniczne - ZDJĘCIA

13.12.2012, godz. 13:05
Nowy Mercedes-Benz Klasy E na rok 2013
foto: Mercedes-Benz

Odświeżony na rok 2013 Mercedes-Benz Klasy E ujrzał światło dzienne. Poprawiony głównie z zewnątrz luksusowy model nie ma już tradycyjnych "okularów", które były symbolem klasy E przez kilkanaście ostatnich lat. W reflektorach znalazł się za to podwójny układ optyczny wykonany w technologii LED. Zaprezentowane na oficjalnych fotografiach auto niemieckiej marki debiut zaliczy już w styczniu na motoryzacyjnym salonie Detroid Motor Show.

STYLISTYKA

Kompleksowo zmodernizowana i odświeżona Klasa E, została zaprojektowana według nowego kodu stylistycznego Mercedesa. Występuje w dwóch wersjach nadwozia - sedan i kombi. Limuzynom ze Stuttgartu prezentuje elegancki wyrafinowany design, połączony z lekką nutą sportu.

Przedni pas to zintegrowane lampy spajające teraz wszystkie funkcje pod wspólnym kloszem. Światła mijania i światła do jazdy dziennej standardowo zaopatrzone są częściowo w diody LED, a w pełni LED-owe oświetlenie po raz pierwszy dostępne jest w opcji. Nowa Klasa E po raz pierwszy oferowana jest z dwiema wersjami przedniego pasa: odmiana standardowa i linia ELEGANCE otrzymują klasyczny wlot powietrza z trzema poprzeczkami i gwiazdą na masce, a linia AVANTGARDE wyróżnia się sportową osłoną chłodnicy z centralnie umieszczoną gwiazdą.

Trójwymiarowa rzeźba profilu prezentuje bardzo zgrabne proporcje. Wypukłości biegnące przez drzwi aż do tylnych świateł wydłużają optycznie sylwetkę, a efekt ten potęguje niżej poprowadzona wiodąca linia boczna. Także tylne lampy i zderzak zyskały nowy wyraz. Horyzontalnie ułożone diody LED podkreślają szerokość nadwozia, a ich widok nocą pozostawia niezapomniane wrażenie.

WNĘTRZE

Kabina Klasy E to wysokiej jakości materiały, precyzyjny montaż i przemyślany rozkład kokpitu współgrający z ekspresyjnym designem. Nowością jest dwuczęściowe wykończenie, biegnące przez całą deskę rozdzielczą. Do wyboru są elementy wzorowane na aluminium lub drewnie, niezależnie od linii wyposażenia. Nowy jest także panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącej oprawie, kształt otworów wentylacyjnych czy analogowy czasomierz. Konsolę środkową przeprojektowano z pozbawieniem jej dźwigni zmiany biegów. Multifunkcyjna kierownica dostała selektor DIRECT SELECT z łopatkami do zmiany biegów (w połączeniu z automatyczną przekładnią).

Limuzyna oferuje wiele unikalnych w klasie możliwości indywidualizacji. Wszystkie elementy opcjonalne dostępne są niezależnie od linii wyposażenia. Dla przykładu, zupełnie klasyczne na zewnątrz nadwozie może skrywać wnętrze o bardzo nowoczesnym charakterze. Poza linią standardowego wyposażenia dostępne będą także linie ELEGANCE oraz AVANTGARDE - ta ostatnia w wyjątkowy sposób podkreśla sportowe atrybuty limuzyny oraz kombi. Na pokładzie znajdują się podstawowo takie systemu multimedialne jak: system Audio 20 CD Radio z podwójnym tunerem radiowym, odtwarzaczem CD/MP3, interfejsem USB w centralnym podłokietniku oraz kolorowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 14,7 cm. Współpracuje on z urządzeniami Bluetooth i wyświetla treść wiadomości SMS.

BEZPIECZEŃSTWO

W limuzynie po raz pierwszy znajdzie zastosowanie nie mniej niż 11 nowych lub zoptymalizowanych systemów wspomagania wprost z najnowszej generacji Klasy S. Łączą one szereg funkcji z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, określanych jako "intelligent drive". Systemy potrafią zapobiec wypadkom z udziałem pojazdów poruszających się torem poprzecznym do toru jazdy auta, a także z udziałem pieszych. Lane Keeping Assist może pomóc uniknąć zderzenia z pojazdami nadjeżdżającymi z naprzeciwka, a Adaptive Highbeam Assist PLUS pozwala na podróż z włączonymi światłami drogowymi bez oślepiania innych uczestników ruchu.

Bazę dla innowacyjnej technologii stanowi nowy układ czujników, wykorzystujących odpowiednie algorytmy. Wraz z wprowadzeniem kamery stereoskopowej zamocowanej za przednią szyba (Stereo Multi-Purpose Camera), Mercedes-Benz osiągnął niedostępny wcześniej poziom zaawansowania.  Dwa obiektywy o 45-stopniowym kącie widzenia i zasięgu do 500 m generują trójwymiarowy obraz przestrzeni do 50 m przed samochodem. Układ czujników radarowych COLLISION PREVENTION ASSIST jest w standardzie. Elementem wyposażenia standardowego jest również system ATTENTION ASSIST, który teraz potrafi ostrzec o nieuwadze i senności w szerszym zakresie prędkości, a także poinformować kierowcę o poziomie jego zmęczenia oraz czasie jazdy, który upłynął od ostatniego postoju.

SILNIKI i SKRZYNIE BIEGÓW

Klasa E dostępna będzie z wyjątkowo szeroką gamą wydajnych jednostek napędowych benzynowych i wysokoprężnych. Każda z nich zaopatrzona jest w układ ECO start/stop. Nowością jest poszerzenie palety benzynowych silników BlueDIRECT, spełniających normę emisji spalin Euro VI, która będzie obowiązywać od 2015 roku. Wybrane jednostki wysokoprężne dostępne są w wersjach BlueTEC, uzbrojono w układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR i spełniającej normę emisji spalin Euro VI. Szeroką gamę silników Diesla uzupełnia model E 300 BlueTEC HYBRID (tandem złożony z 4-cylindrowej jednostki wysokoprężnej i motoru elektrycznego).

W ofercie znajdą się następujące rodzaje przekładnie: 6-biegowa skrzynia manualna, lub 7-stopniowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS z selektorem DIRECT SELECT oraz łopatkami do zmiany przełożeń.
Jedną z nowych cech skrzyni jest czasowy tryb M - jeśli kierowca zmieni przełożenie ręcznie, po chwili przekładnia samoczynnie przełączy się na wydajny tryb w pełni automatyczny. Dodatkową trakcję i stabilność - zwłaszcza w trudnych warunkach drogowych - zapewniają wersje z napędem na obie osie 4MATIC.

silniki benzynowe

Model

Cyl.

Poj. skokowa (ccm)

Moc maks. przy obr./min

Maks. moment przy obr./min

0-100 km/h (s)

Zużycie paliwa (l/100 km)

CO2

g/km

EU

Klasa wydajności

E 200

4

1991

135 kW (184 KM)/

5500

300 Nm/

1200 - 4000

7,9

(8,3)

5,8

(6,0)

135

(139)

6

B

E 250

4

1991

155 kW (211 KM)/

5500

350 Nm/

1200 - 4000

7,4

(7,8)

5,8

(6,1)

135

(141)

6

A

E 300

V6

3498

185 kW (252 KM)/

6500

340 Nm/

3500 - 4500

7,1

(7,5)

6,8

(7,1)

159

(165)

5

C

E 300 4MATIC

V6

3498

185 kW (252 KM)/

6500

340 Nm/

3500 - 4500

7,4

(7,8)

7,4

(7,8)

174

(184)

5

C

E 350

V6

3498

225 kW (306 KM)/

6500

370 Nm/

3500 - 5250

6,3

(6,7)

6,8

(7,1)

159

(165)

5

C

E 350 4MATIC

V6

3498

225 kW (306 KM)/

6500

370 Nm/

3500 - 5250

6,6

(7,1)

7,4

(7,8)

174

(184)

5

C

E 400 *

V6

2996

245 kW (333 KM)/

5250 - 6000

480 Nm/

1600 - 4000

5,9

(6,3)

7,5

(7,7)

175

(179)

6

C

E 400 4MATIC *

V6

2996

245 kW (333 KM)/

5250 - 6000

480 Nm/

1600 - 4000

5,9

(6,3)

8,0

(8,3)

185

(194)

6

D

E 500

V8

4663

300 kW (408 KM)/

5000 - 5750

600 Nm/

1600 - 4750

5,2

(5,4)

8,9

(9,3)

209

(216)

5

210

E 500 4MATIC

V8

4663

300 kW (408 KM)/

5000 - 5750

600 Nm/

1600 - 4750

5,2

(5,4)

9,4

(9,5)

219

(222)

5

210

silniki wysokoprężne

Model

Cyl.

Poj. skokowa (ccm)

Moc maks. przy obr./min

Maks. moment przy obr./min

0-100 km/h (s)

Zużycie paliwa (l/100 km)

CO2

g/km

EU

Klasa wydajności

E 200 CDI

4

2143

100 kW (136 KM)/

2800 - 4600

360 Nm/

1600 - 2600

9,5

(10,1)

4,9

(5,3)

127

(137)

5

A

E 220 CDI

4

2143

125 kW (170 KM)/

3000 - 4200

400 Nm/

1400 - 2800

8,4

(8,6)

4,7

(5,2)

125

(134)

5

A

E 250 CDI

4

2143

150 kW (204 KM)/

3800

500 Nm/

1600 - 1800

7,5

(7,8)

4,8

(5,2)

128

(136)

5

A

E 250 CDI 4MATIC

4

2143

150 kW (204 KM)/

388

500 Nm/

1600 - 1800

7,9

(8,1)

5,5

(5,8)

143

(152)

5

A

E 300 BlueTEC

V6

2987

170 kW (231 KM)/

3800

540 Nm/

1550 - 2400

7,1

(7,4)

5,5

(5,7)

144

(152)

6

A

E 350 BlueTEC

V6

2987

185 kW (252 KM)/

3600

620 Nm/

1600 – 2400

6,6

(6,9)

5,5

(5,7)

144

(152)

6

A

E 350 BlueTEC 4MATIC

V6

2987

185 kW (252 KM)/

3600

620 Nm/

1600 - 2400

6,7

(7,0)

6,0

(6,4)

160

(170)

6

B

E 300 BlueTEC HYBRID

4

2143

150 kW (204 KM)/

4200

Silnik elektryczny:

19 kW (26 KM)

500 Nm/

1600 – 1800

Silnik elektryczny:

280 Nm

7,5

(7,8)

4,1

(4,4)

107

(116)

5

A+

.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: