SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości Nowy Opel Insignia na pierwszym zdjęciu

Nowy Opel Insignia na pierwszym zdjęciu

09.11.2016, godz. 19:59
Opel Insignia IntelliLux LED matrix light
foto: Opel

Opel oficjalnie ujawnił pierwsze detale nowej generacji modelu Insignia. Chodzi o reflektory IntelliLux LED, które już w 2017 roku zadebiutują we flagowym aucie Opla. Tak zwane "matrixy" są udoskonaloną i bardziej zaawansowaną wersją nagradzanej matrycowej technologii oświetlenia, która zadebiutowała w 2015 roku w kompaktowej Astrze.

Adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED w nowej Astrze skłądają się z 16 segmentów diod LED (po 8 z każdej strony pojazdu) i automatycznie oraz nieustannie dostosowują długość i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze. W reflektorach nowej Insignii znajdują sie 32 diodowe segmenty, co oznacza, że flagowiec ma ich dwa razy więcej niż Astra. Większa liczba pozwala na bardziej płynne i precyzyjne ruchy snopu światła.

Zobacz też: Test wideo przyjaznego miastu Opla Corsy

Aby zwiększyć widoczność podczas pokonywania zakrętów przy włączonych światłach drogowych, inżynierowie Opla zaopatrzyli matrycowe reflektory IntelliLux LED nowej Insignii w dodatkową funkcję. Intensywność światła generowanego przez wewnętrzne segmenty matrycy rośnie w zależności od kąta skręcania pojazdu, co przekłada się na lepsze doświetlenie zakrętu.

Kolejną cechą poprawiającą widoczność w nowej Insignii jest oświetlenie punktowe zintegrowane z reflektorami IntelliLux LED, dzięki któremu światła drogowe uzyskują zasięg aż do 400 metrów. Pełna automatyka nieustannie dostosowuje długość i kształt wiązki świetlnej do sytuacji w ruchu drogowym, takiej jak jazda w obszarze zabudowanym i poza nim, czy w momencie pokonywania zakrętu lub łuku drogi.

Oficjalna światowa premiera nowego Opla Insigni odbędzie się w marcu 2017 roku na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: