Nowy Peugeot 3008 debiutuje z wnętrzem i-Cockpit

2016-05-23 18:20

Peugeot 3008 doczekał się kolejnej generacji. Samochód nie jest już czymś pomiędzy kompaktowym crossoverem a minivanem, tylko pełnoprawnym SUV-em. 3008 zyskał nowe silniki i aktualną stylizację francuskiej marki, a także coś, czym teraz producent zamierza się bardzo chwalić. Auto jest pierwszym modelem Peugeota, który dostał i-Cockpit stworzony z myślą o bardziej intuicyjnym prowadzeniu auta.

Debiutujący Peugeot 3008 to całkiem nowy samochód. Sylwetka narysowana od nowa ma nowoczesny ostry  kształt reflektorów, pokaźną atrapę wlotu powietrza, LED-owe wypełnienie świateł, interesująco zarysowaną linię okien, czy wyróżniające się osłony nadkoli, progów i zderzaków. Do tego wszystkiego dochodzi wyższe zawieszenie auta nad ziemią (prześwit wynosi 220 mm) i duże rozmiary kół, co czyni 3008 SUV-em już z samego wyglądu.

Czytaj: TEST Peugeot 308 SW GT 1.6 THP: bagażówka z pazurem

Auto zbudowane w oparciu o nową, modułową płytę podłogową znacznie schudło w stosunku do poprzednika, bowiem jest o 120 kg lżejsze. Pojazd przeznaczony dla 5 osób także urósł poz względem wymiarów. Nadwozie wydłużono o 80 mm, a rozstaw osi powiększono o 62 mm (teraz wynosi 2675 mm). Nowe 3008 zmieści w bagażniku 520-litrów ładunku, co jest wynikiem lepszym o 90 l względem wcześniejszego modelu.

To co najważniejsze to jednak kabina. W produkcyjnym 3008 debiutuje i-Cockpit, na który składają się:

- Kompaktowa kierownica, zapewniająca większą zwrotność i potęgująca doznania z jazdy. Z uwagi na mniejsze rozwarcie ramion zmniejsza się amplituda ruchów przy wykonywaniu manewrów. Powoduje to zwiększenie szybkości i zręczności manewrów kierowcy, zapewniając mu jednocześnie bardziej rozluźnioną pozycję za kierownicą.

- Wyświetlacz w polu widzenia drogi pokazujący kierowcy najważniejsze informacje związane z prowadzeniem samochodu. Pozwala skupić się na torze jazdy bez odrywania wzroku od drogi. Ergonomiczna pozycja ciała, możliwa dzięki kompaktowemu rozmiarowi kierownicy, zwiększa poziom komfortu kierowcy i zmniejsza jego zmęczenie.

- Duży dotykowy ekran o przekątnej 12,3" wyświetlający rozmieszczone w intuicyjny sposób elementy sterowania systemami związanymi z komfortem podróżowania (radio, klimatyzacja, itd.) i umożliwiający obsługę w naturalny sposób wszystkich urządzeń pokładowych.

Sprawdź: Koncern PSA Peugeot Citroen zmienia nazwę na PSA Groupe

Pod maską pojawia się parę silników. Klienci będą mieli do wyboru dwa doładowane motory benzynowe i cztery wysokoprężne. Bazową jednostką został silnik 1.2 PureTech 130 KM. Wyżej pozycjonowany będzie 1.6 THP 165 KM. Diesle to silniki 1.6 BlueHDi oraz 2.0 BlueHDi generujące moce od 100 do 180 KM.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki