SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Nowy Seat Ibiza w pigułce

Nowy Seat Ibiza w pigułce

24.05.2017, godz. 11:36
Seat Ibiza FR
Seat Ibiza FR foto: SEAT

Seat Ibiza to najważniejszy model w historii hiszpańskiej marki. Przez trzydzieści lat samochód ten doczekał się czterech generacji, a o jego zakupie zdecydowało ponad 5,4 miliona kierowców na całym świecie. Wyjeżdżająca na polskie drogi już piąta ewolucja Ibizy, w porównaniu do swoich poprzedniczek jest przestronniejsza, dynamiczniejsza i wyposażona w zaawansowane rozwiązania technologiczne.

Nowy Seat Ibiza pokazany polskiej publiczności po raz pierwszy na Poznań Motor Show 2017, to auto zbudowane na modułowej platformie MQB. Samochód urósł względem poprzednika i jest znacznie nowocześniejszy. Rozstaw kół przedniej osi jest szerszy o 60 mm, a tylnej o 48 mm. Odległość między osiami wynosi 2564 mm (+95 mm). Nadwozie poszerzono o 87 mm, skrócono o 2 mm i obniżono o 1 mm. Cała ta zmiana wymiarów wpłynęła pozytywnie na powiększenie przestrzeni w kabinie oraz pojemność bagażnika wynoszącą teraz 355 litrów (o 63 l więcej). Obniżenie progu bagażnika istotnie podnosi natomiast jego funkcjonalność.

Seat Ibiza piątej generacji powstaje teraz tylko w funkcjonalnej opcji 5-drzwiowej. Kierowca ma o 55 mm więcej przestrzeni, a pasażer po prawej stronie o 16 mm. Osoby zasiadające na tylnej kanapie zyskały 35 mm, a wszyscy podróżujący mają nad swoimi głowami o 17 mm więcej miejsca niż w poprzedniej generacji modelu. Dzięki tym wszystkim ważnym modernizacjom nowa Ibiza zajmuje czołowe miejsce w kategorii przestronności wnętrza, wśród swoich bezpośrednich konkurentów z segmentu B.

Przeczytaj: TEST Seat Ateca 1.4 TSI: w duchu niemieckiego rozsądku

Hatchback występuje z 3-cylindrowym benzynowym motorem wolnossącym 1.0 MPI 75 KM oraz turbodoładowanymi jednostkami 1.0 TSI generującymi 95 KM (0-100 km/h w 9,3 s) i 115 KM ("setka" w 9,3 s). Czterocylindrowy 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych pojawi się w drugiej połowie 2017 r. Oszczędne TDI pojawia się w trzech wariantach mocy: 80, 95 lub 110 KM. Do współpracy z silnikami przewidziano przekładnie ręczne 5- i 6-biegowe. W ofercie znajdzie się też wersja z 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DSG. Jednostki napędowe spełniają normę emisji spalin Euro 6.

Wszystkie odmiany jednostek TSI korzystają z układu zmiennych faz rozrządu zarówno dla zaworów dolotowych, jak i wylotowych, co poprawia płynność ich pracy oraz reakcję na dodanie gazu, niezależnie od prędkości obrotowej. Boki i głowice cylindrów wszystkich silników zostały wykonane z aluminium i zaopatrzone w dwa wałki rozrządu napędzane paskiem. Co ważne, okresy między przeglądami wynoszą 30 000 km, a za oszczędne obchodzenie się z paliwem odpowiada m.in. układ start/stop.

Pisaliśmy o: Najmocniejszy w historii Seat Leon Cupra – znamy CENY

Konstrukcja oparta o platformę MQB przełożyła się na lepszą zwinność pojazdu i pewniejsze zachowanie na zakrętach (o 30% zwiększona sztywność skrętna). Podczas jazdy kierowca doceni też ulepszone elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego C-EPS (Column Electric Power System), za sprawą którego auto szybciej i precyzyjniej reaguje na komendy. Hatchback będzie mógł być wyposażony w pełne światła LED, system multimedialny z dotykowym ekranem o przekątnej 8 cali, bezprzewodowe ładowanie telefonu, adaptacyjny tempomat czy też opcjonalne audio sygnowane przez markę Beats.

Nowego Seata Ibizę można w Polsce zamówić w jednej z pięciu wersji wyposażenia: Reference, Style, Full LED, FR i Xcellence. Cena wersji podstawowej wynosi 48 900 zł.

Źródło: tv.se.pl
autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: