Nowy Solaris Urbino - ewolucja polskiego miejskiego autobusu - WIDEO

2014-09-25 13:56

Polacy potrafią projektować i produkować własne ciekawe pojazdy. Udowadnia to po raz kolejny Solaris. Na prestiżowych targach w Hanowerze, nasi rodacy przedstawili kolejną ewolucję Solarisa Urbino. Ten nowoczesny autobus szykowany do seryjnej produckcji naprawdę robi wrażenie!

Podczas najważniejszej europejskiej wystawy samochodów dostawczych, jaką jest Międzynarodowy Salon w Hanowerze, nie zabrakło polskiego Solarisa. Na wystawie zadebiutował udoskonalony autobus Urbino, przeznaczony na użytek komunikacji publicznej. Maszyna wyróżnia się nowoczesnym wzornictwem. Wygląd zewnętrzny oraz styl kabiny już na pierwszy rzut oka mówi o zaawansowaniu technologicznym. Kształty zyskały na dynamizmie i modnych obecnie kantach.

Maszyna straciła na masie własnej dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów w konstrukcji. Według Solarisa polepszono komfort podróżowania, dzięki dopracowaniu układu zawieszenia, zredukowaniu drgań przenoszonych na nadwozie oraz poprawie wyciszenia kabiny. W ofercie pojawi się wersja 12-metrowa oraz dłuższa przegubowa 18-metrowa. Pojazd trafi do seryjnej produkcji już na początku 2015 roku.

Sprawdź też: Nowy Solaris Urbino 18 sprawdzi ciśnienie w oponach

Do napędu wykorzystane zostaną zarówno tradycyjne silniki spalinowe, jaki nowoczesne technologie. Przykładowo modele Urbino 18 electric napędzane są silnikiem elektrycznym o mocy 240 kW. Mogą być one wyposażone w system bezstykowego ładowania z bateriami o pojemności 90 kWh. Dostawcą indukcyjnego systemu ładowania baterii jest firma Bombardier. Pod podłogą takiego autobusu montowane jest urządzenie, które ma bezdotykowo pobierać energię elektryczną z ładowarek indukcyjnych umieszczonych w przystankach. Takie modele elektrycznych Solarisów Urbino znalazły już pierwszych odbiorców w Brunszwiku.

Inne modele Solaris Urbino 18,75 electric korzystają z ogniw wodorowych zwiększających zasięg. Odmiany te mają baterie o pojemności 120 kWh. Ładowanie baterii odbywa się podczas jazdy autobusu, a tankowanie wodorem ma się odbywać tylko raz dziennie, po powrocie do zajezdni.

WIDEO - taki jest nowoczesny Solaris Urbino

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki