Nowy Volkswagen Passat Variant B8: bestsellerowe kombi na rok modelowy 2015

2014-07-04 12:09

Tak wygląda Volkswagen Passat Variant ósmej generacji z roku modelowego 2015. Duże kombi segmentu D niemieckiego producenta zadebiutowało oficjalnie w Hamburgu w dniu 3 lipca. Jakie jest nowe rodzinne wydanie bestselleru?

Nowy Passat powstał na bazie modułowej platformy podłogowej MQB, która pozwoliła na wprowadzenie znacznie bardziej dynamicznych proporcji (m.in. niższe nadwozie, większy rozstaw osi, większe koła), a jednocześnie poprawiła możliwości rozmieszczenia poszczególnych podzespołów. Sylwetka została zaprojektowana tak, by wyglądała dynamicznie i spójnie z najnowszymi propozycjami niemieckiej marki. Jest sporo zaostrzonych krawędzi na karoserii, szeroki wlot powietrza do silnika, nowy kształt lusterek bocznych, czy końcówki układu wydechowego zgrabnie wkomponowane w zderzak.

Rozstaw osi wzrósł aż o 79 mm (2791 mm), a koła przesunęły się bardziej w stronę przodu i tyłu, co pozwoliło skrócić zwisy nadwozia. Jednocześnie Passat stał się niższy i szerszy (długość 4767 mm, wysokość 1456 mm, szerokość 1832 mm). Dzięki nowym diodowym reflektorom (seryjne od wersji Highline) i seryjnym we wszystkich wersjach diodowym światłom tylnym, Passat wygląda bardzo atrakcyjnie szczególnie w nocy.

Zobacz też: Nowy 2015 Volkswagen Passat B8 oficjalnie pokazany! Mamy pierwsze ZDJĘCIA

Podobnie jak nadwozie, także wnętrze jest pełne zmian. Estetyka i wysoka jakość doskonale korespondują z całościową koncepcją nowoczesnego Passata ósmej generacji. Są liczne nowe rozwiązania stylistyczne, jak rzucający się w oczy poziomy element z pasem wylotów wentylacji, czy takie technologie, które po raz pierwszy pojawiają się w Passacie jak: Active Info Display (interaktywne wskaźniki cyfrowe), wyświetlacz Head-up prezentujący m.in. na szybie prędkość, czy nowoczesny system informacyjno-rozrywkowy z dużym dotykowym wyświetlaczem.

Przeczytaj: Volkswagen Passat B7 Limousine 2.0 TDI CR DSG - TEST elegata od SuperAuto24.pl

Pod maską ulokowano silniki spełniające rygorystyczne wymogi normy emisji spalin Euro 6. Chodzi o szeroką gamę jednostek TSI oraz TDI. W planie jest także odmiana hybrydowa plug-in. Wersja ta to połączenie silnika benzynowego 1.4 TSI i elektrycznego o mocy 80 kW, o łącznej mocy systemowej 155 kW/ 211 KM. Podstawowym silnikiem nadal jest 1.4 TSI, ale jego moc wynosi teraz 125 KM, a w mocniejszym wydaniu 150 KM. Kolejne jednostki to 1.8 TSI 180 KM oraz 2.0 TSI w wydaniu 220 KM i 280 KM. Gama wysokoprężna to: 1.6 TDI 120 KM, 2.0 TDI 150 KM oraz 190 KM. Debiut zalicza bardzo mocny motor 2.0 TDI BiTurbo o mocy 240 KM i 500 Nm, który już w serii połączono z napędem 4MOTION i zautomatyzowaną skrzynią 7-biegową DSG. Wszystkie wersje wyposażone są w system Start-Stop i tryb rekuperacji.

Na rynku niemieckim nowy Passat w wersji Limousine został wyceniony na 25,8 tys. euro, a wersja kombi o nazwie Variant na 26,9 tys. euro. Na razie nie znamy jeszcze polskich cen, ale wiadomo, że oficjalnie zostaną podane już w sierpniu. Pojazd trafi do salonów w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Dostępny będzie także dla Passata sportowy pakiet R-Line, zarówno na zewnątrz, jak i do wnętrza.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki