Poprawiony Peugeot 508 RXH: przełajowe kombi jeszcze drapieżniejsze - ZDJĘCIA

2014-06-21 12:30

Bardzo oryginalny Peugeot 508 RXH, w wersji po modernizacji prezentuje się jeszcze lepiej. Pojazd przygotowany do jazdy po nieutwardzonych drogach, powstający m.in. w odmianie z hybrydowym dieslem, przeszedł właśnie wyraźny facelifting. Co się zmieniło?

Peugeot zdecydował przybliżyć stylistykę modelu 508 RXH, do najnowszych propozycji producenta aut z lwem w logo. Trzeba przyznać, że zabieg odmłodzenia wyszedł bardzo korzystnie, bo teraz cała seria 508 prezentuje się bardzo nowocześnie. Zmiany nie ominęły też kabiny, gdzie teraz za obsługę większości urządzeń pokładowych odpowiada 7-calowy dotykowy monitor. Dzięki temu wyeliminowano gąszcz przycisków z konsoli środkowej. Dodatkowo kierujący ma również do dyspozycji wysuwany, kolorowy wyświetlacz HUD, na którym pojawiają się najistotniejsze informacje dotyczące jazdy i nawigacji.

Wygląd zewnętrzny to inny centralny wlot powietrza do silnika, który otrzymał kształt znany już z mniejszego 308. Wpleciono w niego logotyp lwa oraz dyskretny napis Peugeot. Reflektory zakończone charakterystycznymi pazurami wykonano w pełni w LED-owej technologii, a diody świateł do jazdy dziennej wstawiono w wymodelowany na nowo zderzak. Tył to natomiast nowa forma zderzaka i całkowicie przeprojektowane klosze lamp, których wnętrza także wymyślono na podobieństwa 308. Ponadto RXH wyróżnia się tak jak wcześniej podwyższonym zawieszeniem i uwydatnionymi czarnymi osłonami na zderzakach, progach oraz błotnikach.

Zobacz też: Nowy Peugeot 508 i 508 SW po liftingu: odmłodzone lwy segmentu D - GALERIA

Pod maską RXH pojawi się parę nowości. Będzie to benzynowy silnik 1.6-litra THP o mocy 165 KM, współpracujący z system Start&Stop i 6 biegową skrzynią ręczną lub automatyczną. Do oferty dołączy także 2.0-litra BlueHDi o mocy 180 KM. Poza tym do wyboru będzie też oszczędniejszy wariant 2.0 BlueHDi o mocy 150 KM. Nie zabraknie też technologi napędowej Hybrid4. Układ ten składa się ze 163-konnego silnika 2.o HDi oraz 37-konnego motoru elektrycznego przy tylnej osi. Obie jednostki napędowe mogą pracować równolegle lub wymiennie, o czym kierowca jest informowany na bieżąco. Dostępne są cztery tryby jazdy – bezemisyjny, elektryczny tryb (ZEV), tryb napędu na wszystkie koła (4WD), oraz tryb dynamiczny (Sport) i automatyczny (Auto).

Oficjalna prezentacja nowego 508 RHX odbędzie się pod koniec sierpnia podczas Salonu Samochodowego w Moskwie. Później auto trafi na prestiżowe targi motoryzacyjne w Paryżu, a pod koniec 2014 roku do sprzedaży.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki