SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Opel Astra piątej generacji oficjalnie: innowacyjny i dużo lżejszy kompakt

Opel Astra piątej generacji oficjalnie: innowacyjny i dużo lżejszy kompakt

02.06.2015, godz. 10:20
2015 nowy Opel Astra
2015 nowy Opel Astra foto: Opel

Opel Astra otwiera nowy rozdział w historii tego bestsellerowego modelu. Zupełnie nowe wydanie oparte na lekkiej konstrukcji, napędzane jest silnikami najnowszej generacji. Nowoczesny design przedstawia elegancki i jednocześnie sportowy wygląd, a wyposażenie to elementy znane dotychczas tylko z wyższych segmentów.

Opel Astra po raz pierwszy zadebiutował 1991 roku. Przez 24 lata model ten doczekał się czterech generacji. Teraz Opel przedstawia najnowszą piątą ewolucję kompaktu. Samochód to połączenie efektywności z elegancją, a zastosowane w niej innowacyjne rozwiązania świadczą o nowym spojrzeniu na segment samochodów kompaktowych.

Piąta Astra nie tylko wydaje się mniejsza od poprzedniczki, ale jest taka w istocie. Długość samochodu wynosi 4,37 metra (-5 cm), wysokość 1,46 metra (-2,6 cm). Zmienione wymiary mają oczywiście wpływ na własności aerodynamiczne i sprawność, z jaką nowa Astra pokonuje opór powietrza — współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi niespełna 0,30. Mniejsze wymiary nie przeszkodziły konstruktorom, aby we wnętrzu wygospodarować więcej wolnej przestrzeni. Obszar w kabinie wzrósł, a kształt deski rozdzielczej i konsoli środkowej nawiązuje stylizacją do tego, co obserwujemy w nowej Corsie oraz Adamie. Kierowca do obsługi samochodu będzie wykorzystywać zaawansowany zestaw multimedialny, wspierający smartfony Google i Apple.

Zobacz też: Opel Karl: atrakcyjny mieszczuch na nowych zdjęciach

W zależności od wersji i wyposażenia nowa Astra jest od 120 do 200 kilogramów lżejsza od poprzedniczki. Zasadniczą rolę w zmniejszeniu masy samochodu odegrała nowa architektura pojazdu. Każdy element został sprawdzony pod kątem kompaktowej konstrukcji i lekkości materiałów. Masę samego nadwozia obniżono o 20 procent, z 357 do 280 kilogramów. Rozwiązania zastosowane w podwoziu pozwoliły na zmniejszenie masy o dalsze 50 kilogramów. W tym celu zastosowano wysoko- i ultrawytrzymałe, a jednocześnie lekkie gatunki stali, kompaktowe ramy pomocnicze oraz lżejsze konstrukcje przedniej i tylnej osi. Konsekwencją jest poprawa zwrotności i komfortu prowadzenia. Samochód jest bardziej dynamiczny, ma lepsze właściwości jezdne w zakrętach i zapewnia bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy.

Pod maską będą montowane jednostki napędowe z zupełnie nowej gamy, rozwijające moc od 95 KM do 200 KM. Oferta silników wysokoprężnych obejmuje jednostki 1.6 CDTI w kilku wersjach różniących się mocą (począwszy od 95 KM). Podstawową jednostką benzynową jest silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 105 KM. Na szczególną uwagę wśród silników Astry zasługuje 4-cylindrowa jednostka 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, wykonany w całości z aluminium o mocy 145 KM i 250 Nm.

Nowy Opel Astra to także wiele nowoczesnych systemów wspomagających jazdę. Auto będzie mieć swoją światową premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie, który odbędzie się jesienią bieżącego roku w dniach 17–27 września.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: