SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości Opel Insignia Sports Tourer - debiut drugiej generacji dużego kombi

Opel Insignia Sports Tourer - debiut drugiej generacji dużego kombi

06.02.2017, godz. 15:41
Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Sports Tourer foto: Opel

Opel Insignia Sports Tourer doczekał się drugiej generacji. Flagowe kombi marki z piorunem w logotypie ma zachwycać opływowymi liniami nadwozia, imponującą objętością bagażnika oraz zaawansowanymi rozwiązaniami podnoszącymi komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Efektywność wykorzystania przestrzeni, obniżenie masy własnej i poprawa osiągów - takie główne cele przyświecały inżynierom przy projektowaniu nowego Opla Insigni. Projektanci nadali autu smukłe linie, dzięki czemu nadwozie optycznie wydaje się jeszcze dłuższe i szersze niż jest w rzeczywistości. Zmieniły się proporcje sylwetki, która teraz ma wyraźnie krótsze zwisy. Insignia Sports Tourer względem pierwszej generacji widocznie urosła. Rozstaw osi jest większy o 92 mm i wynosi teraz 2829 mm. Wydłużyło się też o 73 mm nadwozie, które liczy teraz 4986 mm. Auto dodatkowo jest niższe o 30 mm i szersze o 10 mm, a rozstaw kół jest większy o 11 mm.

Zobacz: TEST Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo: ekspres drogowy

We wnętrzu Insignia Grand Sport otrzymała oszczędny w detalach projekt deski rozdzielczej. Pozycja fotela została obniżona o 30 mm co ma dać bardziej intensywne i bezpośrednie wrażenia z jazdy. Wydłużony rozstaw osi przekłada się na znacznie przestronniejsze wnętrze, co odczują zwłaszcza pasażerowie podróżujący z tyłu. Bagażnik potrafiący zmieścić 520 litrów (+30 l więcej w stosunku do Insigni Grand Sport) oferuje możliwość powiększenia do 1640 litów, co daje ponad 100 litrów więcej niż w pierwszej generacji. Wzrosła długość bagażnika o 97 mm, dzięki czemu po złożeniu tylnych siedzeń długość podłogi mierzy 2005 mm. Kanapa składa się w proporcji 40/20/40.

Nowe kombi Opla jest nawet o 200 kilogramów lżejsze od poprzednika (w zależności od zespołu napędowego i wersji wyposażenia). Zmniejszenie masy było możliwe dzięki zastosowaniu lekkich materiałów i efektywnej konstrukcji nadwozia. Udało się także obniżyć punkt ciężkości. Auto będzie mogło być wyposażone w napęd na wszystkie koła z systemem wektorowania momentu obrotowego, a także nową ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Wersja z napędem AWD otrzymała pięciowahaczowe tylne zawieszenie. Nie zabraknie też zawieszenia FlexRide z nowym oprogramowaniem "Drive Mode Control" decydującym o charakterystyce i działaniu zawieszenia adaptacyjnego. Lista silników zastosowanych w aucie na razie nie jest jeszcze znana. Wiadomo, że do auta trafią turbodoładowane jednostki benzynowe oraz wysokoprężne.

Wiele uwagi poświęcono elementom sterowania i interfejsowi systemu multimedialnego. Bezramkowy ekran dotykowy zaawansowanego systemu IntelliLink wyróżnia się szczególną estetyką. Sterownie jest podzielone na trzy strefy do szybkiej i intuicyjnej regulacji niektórych ustawień. Jak każdy nowy model Opla Insignia zapewnia dostęp do rozrywki i kompleksową łączność poprzez łączność Apple CarPlay i Android Auto. Oprócz integracji smartfona z pokładowym systemem multimedialnym można go teraz także ładować bezprzewodowo. Kierowca może korzystać również z przełomowych opcji łączności i wsparcia pokładowego asystenta Opel OnStar, oferującego takie usługi jak automatyczna reakcja na zderzenie i pomoc w przypadku kradzieży pojazdu. Ponadto moduł OnStar umożliwia ustanowienie punktu dostępowego 4G LTE4 Wi-Fi, przez który wszystkie osoby podróżujące Insignią mogą podłączyć swoje urządzenia mobilne do Internetu.

Sprawdź: Mokka X i Zafira - nowości naszpikowane technologią

Ponadto Insignia Sports Tourer zaoferuje szereg technologii powodujących, że jazda tym autem będzie bezpieczniejsza i relaksująca. W aucie wykorzystano drugą generację systemu LED IntelliLux. Reflektory działają z jeszcze większą precyzją i świecą z jeszcze większą mocą, a wiązka świateł drogowych ma zasięg do 400 metrów. Na pokładzie pojawią się: asystent pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy (LDW), system ostrzegania o pojeździe zbliżającym się z tyłu, nowy wyświetlacz Head-up, kamery obserwujące otoczenie pojazdu (widok 360°), fotele premium z atestem AGR, maty grzejne w przednich i tylnych fotelach czy podgrzewana szyba czołowa. W przypadku kolizji z pieszym aluminiowa maska silnika w ciągu milisekund unosi się, aby zwiększyć odległość od twardych elementów, które osłania, ograniczając w ten sposób ryzyko poważnych urazów u pieszego. Adaptacyjny tempomat (ACC) zmierzy odległość od pojazdu poprzedzającego i dostosuje prędkość jazdy, a w przypadku zagrożenia zainicjuje hamowanie awaryjne.

Nowy Opel Insignia Sports Tourer będzie świętować swoją premierę przed szeroką publicznością podczas Salonu Samochodowego w Genewie, który odbędzie się w dniach 7-19 marca.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: