Opel Mokka X: wyraźne odmłodzenie crossovera

2016-02-05 14:08

Zaprezentowany w 2012 roku Opel Mokka przeszedł modernizację. Popularny crossover, który sprzedał się w Europie w ponad 500 000 egzemplarzy, został dostosowany do aktualnych trendów lansowanych w autach tworzonych przez General Motors. Dorobił się przy tym nowych elementów wyposażenia i teraz nazywa się Opel Mokka X.

Opel Mokka X wyróżnia się świeżą stylistyką nadwozia, nowym wnętrzem i systemami multimedialnymi nowej generacji. Wszystkie te cechy mają sprawić, że auto po rynkowym debiucie ma być jednym z najlepiej skomunikowanych z internetem crossoverów, w wyglądem nadwozia mocno przyciągającym wzrok. W stylistyce przodu zadomowił się inny poziomy wlot powietrza w kształcie skrzydła. W lampach także zagościł motyw skrzydła wyświetlany przez ostro zarysowane diodowe światła do jazdy dziennej. W pełni ledowe lampy przednie AFL LED są opcją. Przedni pas składa się teraz z inaczej wyprofilowanych płaszczyzn i mniejszej ilości elementów z tworzywa sztucznego. Motyw podwójnego skrzydła widać również w tylnych światłach, opcjonalnie dostępnych w wersji diodowej. Opel wprowadził przy okazji nowe kolory nadwozia, takie jak Amber Orange i Absolute Red. Uzupełnieniem są nowe wzory obręczy kół.

Wnętrze samochodu zostało gruntownie przeprojektowane. Debiutuje w nim zupełnie nowa deska rozdzielcza inspirowana nową Astrą. Nowy zestaw wskaźników ma więcej poziomo ukształtowanych elementów. W całkowicie zmodyfikowanej konsoli centralnej umieszczono 7- lub 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego nowej generacji. Konsola zyskała w ten sposób bardziej elegancką i oszczędną stylistykę. Zmniejszono liczbę przycisków, a sterowanie wieloma funkcjami przeniesiono na pojemnościowy wyświetlacz.

Przeczytaj: TEST Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4: ponad schematami

Oprócz dostępnych od niedawna silników Diesla o pojemności 1.6 litr (110 KM i 136 KM), pod maskę nowej Mokki X trafi silnik benzynowy nowej generacji 1.4 Direct Injection Turbo (moc 152 KM), który wzbogaci ofertę jednostek napędowych i będzie współpracować z automatyczną skrzynią biegów, systemem Start/Stop oraz napędem na wszystkie koła z elektromagnetycznym sprzęgłem wielopłytkowym. Na suchej nawierzchni moment obrotowy trafia tylko na koła przednie (wyjątkiem jest ruszanie w trybie AWD). W zależności od warunków na drodze rozdział napędu zmienia się płynnie i automatycznie od 100 proc. na koła przednie na suchej jezdni do maksymalnie po 50 proc. na przednią i tylną oś.

Opel Mokka X w wyposażeniu otrzymał kilka nowinek. Przednia kamera Opel Eye nowej generacji jest wyposażona w bardziej wydajny moduł przetwarzania obrazu. Korzysta z niej asystent świateł drogowych czy reflektory AFL LED. Dane z kamery przetwarza opcjonalny systemem nawigacji, czy system rozpoznawania znaków drogowych. Mechanizm monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu wykorzystuje przednią kamerę do wykrywania ruchu przed pojazdem, a alarm przedkolizyjny został rozbudowany o diodowy wyświetlacz refleksyjny. Asystent pasa ruchu aktywuje się automatycznie po przekroczeniu prędkości 60 km/h. Kontrolka w zestawie wskaźników i sygnał dźwiękowy ostrzegają kierowcę o ryzyku niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu.

Światowa premiera Opla Mokka X odbędzie się podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie (3–13 marca 2016 r.).

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki