Opel stawia na nowe turbodoładowane silniki 1.6

2013-09-02 12:14

Opel wprowadzając stopniowo modernizację zespołów napędowych w swoich autach, dołącza do palety dwa całkiem nowe silniki - 1.6 SIDI Turbo oraz 1.6 CDTI. Jednostki najpierw pojawią się w palecie modelowej Opla Astry, a także w Zafirach Tourer i kabrioletach Cascada.

Trzy zupełnie nowe rodziny silników — w tym 13 wersji poszczególnych jednostek — oraz szeroka gama nowych przekładni sprawią, że wiele modeli Opla otrzyma najnowsze rozwiązania technologiczne zapewniające dobre osiągi. Realizacja programu rozpoczyna się od wprowadzenia nowych turbodoładowanych silników 1.6 reprezentujących nowe rodziny jednostek benzynowych i wysokoprężnych średniej pojemności.

1.6 SIDI Turbo

Nowy czterocylindrowy silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo (zapłon iskrowy, bezpośredni wtrysk paliwa) rozwija 125 kW/170 KM mocy i 280 Nm momentu obrotowego (z funkcją overboost), osiąganego przy 1650 obr./min. Silnik cechuje się dobrą elastycznością i umiarkowanym zużyciem paliwa. W porównaniu z poprzednikiem, w cyklu mieszanym zapotrzebowanie na Pb, wraz z emisją CO2, zmniejszyły się o nawet 15 procent. Ograniczony został także hałas i zwiększono kulturę pracy jednostki. Przykładowo Astra w wersji 5-drzwiowej wyposażona w system Start/Stop i 6-biegową skrzynię manualną, w cyklu mieszanym zużywa 5,9 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 139 g/km (wynik mierzony według normy NEDC (ang. New European Driving Cycle). Silnik ten jest dostępny już we wszystkich wersjach Astry, Zafirze Tourer oraz nowym kabriolecie Cascada.

1.6 CDTI

Wysokoprężny 1.6 CDTI z wysokociśnieniowym systemem zasilania paliwem Common Rail, to pierwszy w historii Opla w całości aluminiowy diesel. Jednostka z zastosowaną turbiną o zmiennej geometrii, zadebiutuje w Zafirze Tourer i ma zastąpić jednostki 1.7-litra, a także słabsze diesle 2.0-litra w kilku modelach marki Opel. Premierowa wersja silnika 1.6 CDTI rozwija moc 100 kW/136 KM i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) BlueInjection zapewnia zgodność z normą emisji spalin Euro 6 (która zacznie obowiązywać od września 2015 r.). Ograniczono też generowanie hałasu i wibracji, a motor zespolono z 6-biegową przekładnią manualną.

>>> Odmłodzony Opel Insignia OPC na rok 2014 - ZDJĘCIA <<<

W porównaniu z obecnie używanym silnikiem 2.0 CDTI o podobnej mocy, zużycie paliwa i emisję CO2 obniżono o 10 procent. Spalanie na poziomie 4,1 l/100 km w cyklu mieszanym przy emisji CO2 wynoszącej 109 g/km, ma stanowić wzór dla konkurencyjnych 7‑miejscowych kompaktowych minivanów o podobnych osiągach. W mniejszych pojazdach z tym silnikiem zużycie paliwa może spadać nawet poniżej 4,0 l/100 km.

Skrzynie biegów

Obydwie jednostki 1.6, współpracują z manualnymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach nowej generacji. Obecnie są one wprowadzane w Astrach, Cascadzie oraz w Zafirze Tourer. Modyfikacje podzespołów i mechanizmu zmiany biegów, zaowocowały według producenta znacznie krótszym skokiem dźwigni i zmniejszeniem siły wymaganej do jej przesunięcia. Opcjonalne 6-biegowe skrzynie automatyczne o obniżonym tarciu wewnętrznym są wyposażone w funkcję Active Select pozwalającą na manualną zmianę biegów i zapewniającą bardziej sportowy styl jazdy.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki